پاتريوت؛ زمینۀ اشغال نظامی ترکیه

پاتريوت؛ زمینۀ اشغال نظامی ترکیه
چهارشنبه 15 آذر 1391 - 23:17

دمشق، العالم- دبير حزب همبستگي سوريه، استقرار سامانه موشكي پاتريوت در تركيه از سوي ناتو را علاوه بر دلايل نظامي، داراي علل سياسي دانست كه يكي از آنها نيازمند بودن تركيه به ناتو است.

سليم الخراط، تحلیلگر سیاسی سوری امروز چهارشنبه در گفتگو با شبكه خبري العالم گفت: درخواست كمك تركيه از ناتو نشانگر انتخاب هاي محدود اين كشور در سياست خارجي است و علي رغم انتقادهاي تند آنكارا از غرب اولويت هاي اين كشور تغييري نكرده و همچنان متمايل به غربي هاست.
وي دليل ديگر درخواست كمك تركيه از ناتو را عقب مانده بودن اين كشور در زمينه تجهيزات نظامي دانست و گفت آنكارا بايد گام هاي سريع تري درنوسازي ارتش و توان نظامي خود بردارد.
الخراط خاطرنشان كرد: اقدام تركيه در استمداد از ناتو به معني عبور از روابط مسالمت آميز با همسايگان، به پرتگاه جنگ و افتادن آنكارا در باتلاق خاور ميانه در دوره حاکمیت حزب عدالت و توسعه است.
الخراط گفت: احتمالاتي درباره ورود نيروهاي امريكايي به تركيه وجود دارد كه  اين اقدام در چارچوب پيمان ناتو اشغال محسوب مي شود، ضمن آن كه معلوم نيست در آينده ناتو و امريكا چه شروط و خواسته هاي جديدي را براي تركيه مطرح كنند.
دبير حزب همبستگي سوريه تمام اقدامات تركيه را به نفع رژيم صهيونيستي توصيف كرد و ضمن اشاره به نصب رادار در كورجيك و مجموعه موشك هاي پاتريوت در جنوب شرق تركيه براي حمايت از اسرائيل  گفت: در واقع تركيه به پايگاه نظامي براي دفاع از اسرائيل تبديل شده است.
الخراط تصريح كرد: سياست خارجي تركيه با بحران شديدي روبروست، چرا كه اين كشور با تمام كشورهاي همسايه مشكلاتي دارد و با تسليم تشكيلات دفاعي خود به امريكا و حمايت از تجزيه سوريه و عراق، بازيچه ای در دست امريكايي ها شده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها