با وجود محکومیت جهانی، شهرک سازی ادامه می یابد

با وجود محکومیت جهانی، شهرک سازی ادامه می یابد
چهارشنبه 15 آذر 1391 - 23:21

کارشناس مسائل صهیونیستی گفت: پافشاری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر ادامه شهرک سازی در کرانه باختری رود اردن و قدس، ضمن خدشه دار کردن مقبولیت آمریکا به عنوان یک میانجی، مانع تحقق راه حل تشکیل دو کشور می شود .

"اشرف العجرمی" در مصاحبه با شبکه خبری العالم  طرح نتانیاهو برای ادامه شهرک سازی را تهدیدی برای موجودیت تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست محمود عباس دانست؛ تشکیلاتی که رژیم صهیونیستی را به رسمیت می شناسد ، تنها مذاکره کننده با اسرائیل است و معتقد است که ازسرگیری مذاکرات با وجود شهرک سازی تقریبا غیرممکن است.
وی افزود: طرح نتانیاهو برای برخی طرف های ذی ربط  خصوصا آمریکا بسیار نگران کننده است زیرا آمریکا شهرک سازی را مانع تحقق راه حل تشکیل دو کشور می داند.
العجرمی  گفت: اوباما به فکر راه حلی برای ازسرگیری مذاکرات سازش است اما  بسیاری از صاحبنظران امیدی به موفقیت مذاکرات سازش ندارند .
وی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی و آمریکا با اعمال فشارهای سیاسی و مالی تلاش می کنند که فلسطینی ها را از دست یابی به هدف "به رسمیت شناخته شدن کشور مستقل  فلسطینی" منصرف کنند ولی واکنش فلسطینی ها به تلاش های مغرضانه اسرائیل و آمریکا باید سنجیده باشد.
این کارشناس مسائل صهیونیستی گفت: حمایت همه جانبه آمریکا از رژیم صهیونیستی باعث جریی تر شدن این رژیم در ارتکاب  جنایات علیه فلسطینی ها شده است زیرا آمریکا 42 بار از حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل برای جلوگیری از تصویب طرح های ضد اسرائیلی استفاده کرده است که وتوی طرح "محکومیت شهرک سازی اسرائیل" در فوریه 2012 یکی از این موارد است. 
وی افزود: طرفداری آمریکا از اسرائیل، ادامه شهرک سازی و نادیده گرفتن حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین نشان می دهد که مقاومت تنها روش مقابله با اسرائیل است و با این رژیم فقط باید با زبان زور برخورد کرد.
Sm-05-18:06
 
 

پربیننده ترین خبرها