5نفر دردرگيري موافقان و مخالفان مرسي كشته شدند

5نفر دردرگيري موافقان و مخالفان مرسي كشته شدند
پنج‌شنبه 16 آذر 1391 - 07:53

در جريان درگيري ميان مخالفان و موافقان محمد مرسي رييس جمهوري مصر در اطراف كاخ رياست جمهوري در قاهره 5 نفر كشته شدند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم به نقل از منابع خبري، محمد سلطان از مقامهاي ارشد گروه امداد و نجات مصر صبح پنجشنبه تعداد کشته های این درگیری را 5 نفر اعلام و خاطرنشان کرد که سه تن از كشته هاي اين درگيري ها هدف گلوله قرار گرفته اند.
خبرگزاري رسمي مصر " منا" نيز اعلام كرد كه يك تظاهر كننده بر اثر شليك تفنگ شكاري كشته شده است.
در جريان درگيري هاي مخالفان و موافقان مرسي در اطراف كاخ رياست جمهوري 350 نفر ديگر مجروح شده اند.
به دنبال اقدام محمد مرسي در زمينه صدور اعلاميه قانون اساسي در 22 نوامبر و افزايش اختياراتش، جناح مخالف و بسياري از قانونگذاران به مخالفت با وي برخاستند.
در همين حال شب گذشته محمود مكي معاون رييس جمهور مصر در سخناني در جمع اصحاب رسانه در كاخ رياست جمهوري و در حالي كه در بيرون كاخ تجمع و درگيري موافقان و مخالفان ادامه داشت، تاكيد كرد كه همه پرسي قانون اساسي در موعد مقرر (15 دسامبر برابر با 25 آذر) برگزار خواهد شد.
وي افزود: 10 روز بيشتر تا شكل گيري نهادها و تصويب قانون اساسي باقي نمانده و اختلافات سياسي با قشون كشي به خيابان ها قابل حل نيست بلكه تنها صندوق انتخابات در اين باره تعيين كننده است.
اين در حالي است كه به دنبال و اعتراض هاي صورت گرفته به اقدام مرسي در زمينه صدور اعلاميه قانون اساسي، مخالفان انتظار داشتند كه نهاد رياست جمهوري طي بيانيه اي از مواضع قبلي خود عقب نشيني كند.
معاون رييس جمهور مصر گفت: از همه طرف ها دعوت مي كنيم كه براي تعديل بندهاي مورد اختلاف قانون اساسي به توافق برسند و پيشنهادهاي خود را در اين باره ارائه كنند.
وي درخواست بركناري مرسي را اعلان جنگ به 12 ميليون نفر از شهروندان مصري دانست كه به رييس جمهور رأي داده اند.
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها