گروه مشاوران مرسی استعفا کردند

گروه مشاوران مرسی استعفا کردند
پنج‌شنبه 16 آذر 1391 - 09:54

العالم - گروه مشاوران محمد مرسي رئيس جمهوري مصردر اعتراض به رويدادهاي اخير و درگيري طرفداران و مخالفان رئيس جمهوري از سمت خود استعفا كردند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه العالم  " ايمن الصياد "  يكي از مشاوران مستعفي در صفحه توييتر خود نوشت :  گروه مشاوران تلاش كرد كه اين تصميم خود را به مدت يك هفته كامل با هدف جستجو براي يافتن راه حلي براي بحران كنوني پنهان كند اما همه اينها بي فايده بود.
" سيف الدين عبد الفتاح "؛ " ايمن الصياد و " عمرو الليثي" از جمله مشاوران مستعفی رئیس جمهوری مصر هستند.
سيف عبدالفتاح نيز در گفتگوي تلفني با يك شبكه تلويزيوني استعفاي خود را از گروه مشاوران مرسي اعلام كرد و گفت كه وي قبلا استفعاي خود را علني نكرده بود و اكنون از طريق اين رسانه استعفاي خود را اعلام مي كند.
وي افزود: خروج از بحران ممكن بود اما ما بين چكش و سندان بوديم، زيرا مخالفان گفتگو را پيش از لغو اعلاميه قانون اساسي نمي پذيرند و رئيس جمهوري هم مي گويد كه هرگز از موضع خودش عقب نشيني نمي كند.
عبد الفتاح گفت: مصر گسترده تر از اين نخبگان منحط واين گروه فاشيست است و مصر به جوانان خود بازخواهد گشت كه انقلاب كردند و هنوز ثمره آن را برداشت نكرده اند.
وي تاكيد كرد: بحران كنوني را اين افراد باعث شدند كه دهان هاي خود را باز مي كنند؛ بدون اينكه منافع كشور و حقوق كساني را كه براي اين كشور جان خود را از دست دادند، رعايت كنند و درسايه وجود عنادورزي بدون هرگونه افقي، اين شهدا همچنان يكي پس از ديگري به زمين مي افتند ؛ درحالي كه  ما بايد مصر را با جوانان آن بنا كنيم و هيچ كس نمي تواند اين انقلاب را مصادره كند و ما با جوانان خواهيم بود.
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها