رئيس كميسيون سياسي مجلس قانونگذاري فلسطين :

انزواي صهيونيستها پيامد سياستهاي نتانياهو است

انزواي صهيونيستها پيامد سياستهاي نتانياهو است
پنج‌شنبه 16 آذر 1391 - 11:54

رئيس كميسيون سياسي مجلس قانونگذاري فلسطين گفت: رژيم اسرائيل تاكنون هيچگاه به صورت جدي طرح " تشكيل دو كشور" در سرزمين فلسطين، را در دستور كار خود نگنجانده است و سياست هاي بنيامين نتانياهو نخست وزير اين رژيم باعث به خطر افتادن آينده سياسي وي و انزواي بيشتر تل آويو شده است.

عبدالله عبدالله پنجشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم تصريح كرد: رژيم اسرائيل بايد در سياست هاي خود بازنگري كند و سازمان ملل متحد و جامعه جهاني نيز كه فلسطين را به عنوان " كشور " به رسميت شناخته اند ، بايد از فلسطينيها در برابر اسرائيل حمايت كنند. 
عبدالله گفت: رژيم اسرائيل به توافقنامه اسلو پايبند نيست و بسياري از سران صهيونيست از اين موضوع نگران هستند كه سياست هاي نتانياهو باعث انزواي بيشتر رژيم اسرائيل و شناخته شدن آن در سطح جهان به عنوان رژيمي كه از قوانين بين المللي پيروي نمي كند، خواهد شد كه ديگر هيچ طرف خارجي آن را به رسميت نخواهد شناخت و با آن تعامل نخواهد كرد.
رئيس كميسيون سياسي مجلس قانونگذاري فلسطين اظهار داشت: سياست هاي نتانياهو مغاير با اجماع بين المللي است و همين امر باعث افزايش روزافزون فشارها بر اين رژيم شده است و منجر به انزواي بيشتر آن خواهد شد.
عبدالله افزود: كابينه هاي مختلف اسرائيل از زمان امضاي توافقنامه اسلو تاكنون هيچ جدّيتي از خود در قبال طرح تشكيل دو كشور نشان نداده اند ولي با وجود اين كشور مستقل فلسطين دير يا زود تشكيل خواهد شد.
وي آمريكا را به حمايت همه جانبه از سياست هاي اسرائيل متهم كرد و گفت: آمريكا اگر اسرائيل را وادار به اجراي قطعنامه هاي شوراي امنيت سازمان ملل و محقق كردن طرح تشكيل دو كشور نكند ، نبايد توقع تداوم نقش آفريني خود در خاورميانه را داشته باشد.
رئيس كميسيون سياسي مجلس قانونگذاري فلسطين خاطرنشان كرد: 95 درصد كشورهاي جهان از فلسطين حمايت كردند و خطر " انزوا " نه تنها اسرائيل بلكه آمريكا را نيز تهديد مي كند.
بدنبال اقدام رژيم صهيونيستي در زمينه ساخت غير قانوني هزاران واحد مسكوني جديد در كرانه باختري و بي توجهي آن به هشدارهاي جامعه جهاني، اتحاديه اروپا در اعتراض به اين اقدام سفير رژيم صهيونيستي را فراخواند.
اين اقدم اروپا واكنشي به دستور روز چهارشنبه رژيم اسرائيل براي آغاز ساخت هزاران واحد مسكوني غير قانوني در سرزمين‌هاي اشغال‌شده فلسطين است.
تل‌آويو ۳۰ نوامبر، در واكنش به مصوبه مجمع عمومي سازمان ملل مبني بر ارتقاي جايگاه فلسطين در اين سازمان، با طرح ساخت ۳ هزار واحد مسكوني جديد در شرق بيت‌المقدس (جروزالم) و كرانه اشغال شده باختري موافقت كرد.
اعضاي سازمان ملل متحد روز پنج‌شنبه (۲۹ نوامبر برابر با ۹ آذر) با ۱۳۸ راي موافق در مقابل ۹ راي مخالف و ۴۱ راي ممتنع، با ارتقاي وضعيت تشكيلات خودگردان فلسطين به "كشور ناظر غيرعضو" موافقت كردند.

18:06  ـ  05/12 ـ FA
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها