جنایت های آل خلیفه شدت گرفت

ضرورت حضور کمیساریای عالی حقوق بشر در بحرین

ضرورت حضور کمیساریای عالی حقوق بشر در بحرین
پنج‌شنبه 16 آذر 1391 - 19:14

يك فعال حقوقي تونسي بر ضرورت حضور كميسارياي عالي حقوق بشر در بحرين به منظور جلوگيري از جنايت هاي آل خليفه ضد مردم اين كشور تاكيد كرد.

" زهير مخلوف " پنجشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: رژيم آل خليفه به جنايت ها و سركوبگري هاي خود ضد مردم بحرين و كشتار آن ها با استفاده از گلوله هاي جنگي و ساچمه اي و همچنين بازداشت هاي بي هدف و پراكنده ادامه مي دهد به طوري كه تاكنون بسياري از افراد بي گناه در همين چارچوب بازداشت شده اند.
مخلوف گفت: اين رژيم همچنين به محاصره روستاها ادامه مي دهد و با اين عملكرد خود همه توصيه هاي كميسارياي عالي حقوق بشر وابسته به سازمان ملل متحد را زير پا مي نهد.
وي افزود: حضور كميسارياي عالي حقوق بشردر بحرين، نيازي به موافقت رژيم آل خليفه ندارد و اين كميساريا هر طور شده بايد در بحرين حضور يابد تا جلوي نقض مستمر حقوق بشر در اين كشور را بگيرد. ما از اين كميساريا مي خواهيم حضور ميداني و مستقيم در بحرين داشته باشد.
اين حقوقدان تونسي با بيان اين كه انقلاب بحرين همچنان ادامه دارد، تاكيد كرد: مردم به خيزش خود ادامه مي دهند، تا وقتي كه سازمان هاي بين المللي حقوق، به وظايف خود عمل كنند و با اثبات نقض حقوق بشر در بحرين، بر رژيم آل خليفه براي دست كشيدن از سركوب مردم فشار بياورند.
وي سپس با تاكيد بر اين كه انقلاب بحرين، انقلابي مردمي است و رژيم آل خليفه با اين انقلاب، برخوردي سركوبگرانه و جنايتكارانه دارد، خاطر نشان كرد: تاكنون سه كميته حقيقت ياب در بحرين تحت نظر شريف بسيوني، گزارش خود را به رژيم آل خليفه ارائه داده است، اما اين رژيم، توصيه هاي اين كميته ها را ناديده گرفت. آن گاه كار به ارائه توصيه از سوي نهادهاي بين المللي كشيد كه اين گونه توصيه ها نيز معمولا فقط جنبه سياسي دارد.
حقوقدان تونسي با تاكيد بر لزوم اعزام كميسارياي گفت: اما وقتي كميسارياي عالي حقوق بشر به كشوري اعزام شود، در واقع هدف از اين كار، اتخاذ تدابيري عملي و فني براي اطمينان از اجرايي شدن توصيه هاي حقوقي است.
مخلوف تصريح كرد كه رژيم آل خليفه از زير بار تعهدات خود و توصيه هاي كميسارياي عالي حقوق بشر شانه خالي مي كند، اين در حالي است كه اين كميساريا، تعيين سازوكاري براي استقلال قوه قضائيه، توقف شكنجه بازداشت شدگان و تشكيل كميته اي براي نظارت بر اجراي اين مسايل زير نظر سازمان ملل را خواستار شده بود.

12-23-43
26
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها