كارشناس استراتژيك روس:

تركيه مجبور به تغيير موضع در قبال سوريه است

تركيه مجبور به تغيير موضع در قبال سوريه است
پنج‌شنبه 16 آذر 1391 - 19:54

كارشناس استراتژيك روس گفت: روابط اقتصادي مسكو با آنكارا و درك آمريكا از ماهيت رويدادهاي سوريه، تركيه را مجبور به عدول از موضع تندش در قبال بحران سوريه مي كند، لذا آنكارا بهتر است موضع معتدل و عقلاني تر در قبال سوريه اتخاذ كند.

 ويچسلاو موتوزوف پنجشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم افزود: نوعي نزديكي نسبي بين ديدگاه روسيه و تركيه وجود دارد و سفر اخير ولاديمير پوتين ،رييس جمهور روسيه، به آنكارا ثابت كرد كه روسيه در زمينه تلاش براي نزديك كردن ديدگاه ها در خصوص حل موضوع سوريه جدي است.
 
موتوزوف ادامه داد: البته تركيه عضو پيمان ناتو است و انتظار مي رود موضعش در قبال رويدادهاي سوريه را تغيير ندهد اما اين تغيير موضع ممكن است با هماهنگي آمريكا و زير فشار رويدادهاي سوريه انجام شود.
      
وي خاطر نشان كرد: نوعي تغيير در موضع آمريكا نسبت به گروه هاي مسلح تندرو فعال در سوريه وجود دارد چون "جبهه النصره" وابسته به القاعده را در ليست سياه سازمان هاي تروريستي قرار داده است.

كارشناس استراتژيك روس يادآور شد: درك آمريكا نسبت به ماهيت رويدادهاي سوريه ممكن است باعث شود واشنگتن، تركيه را مجبور به تغيير موضع خود و نزديك شدن به موضع مسكو نمايد.

وي پيش بيني كرد كه موضع ثابت مسكو در قبال استقرار موشكهاي پاتريوت در خاك تركيه، آنكارا را به اتخاذ مواضع معتدل و عقلاني تر در قبال سوريه سوق دهد.
 
موتوزوف افزود: البته اتفاق نظر كامل ميان روسيه و تركيه وجود ندارد اما مسكو اميدوار است منافع اقتصادي و ضرورت حفظ رابطه با روسيه، آنكارا را به عدول از موضع تندش در قبال بحران سوريه كه توسط ناتو و آمريكا تحميل شده است، وادار نمايد.     
MKH-6-14:46
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها