سفر هيات فني كميسارياي عالي حقوق بشر به بحرين ثمری نداشت

سفر هيات فني كميسارياي عالي حقوق بشر به بحرين ثمری نداشت
پنج‌شنبه 16 آذر 1391 - 22:08

المنامه (العالم) - نماينده پارلمان بحرين تاكيد كرد: هيات فني كميسارياي عالي حقوق بشر كه اخيرا به بحرين سفر كرده بود، هيچ دستاوردي در زمينه حقوق بشر نداشت تا جايي كه نيروهاي آل خليفه هنگام حضور اين هيات، روستاي بني جمره را به محاصره در آوردند.

علي الشمطوط روز پنجشنبه در گفتگو با شبكه خبري العالم تصريح كرد: سفر اين هيات بين المللي به بحرين دليلي بر شفافيت حكومت آل خليفه نظام نيست. اين هيات بازديدهاي ميداني انجام نداد بلكه به ديدار با مسئولان و حضور در ضيافتهاي آنها اكتفا كرد. چنين هياتي چگونه نمي تواند در باره وضعيت حقوق بشر در بحرين شفاف سازي كند.
"فرج فنيش" رئيس بخش خاورميانه و شمال آفريقاي دفتر كميسيارياي عالي حقوق بشر و" پيتر جروه مان" هماهنگ كننده سازمان ملل در بحرين و هيات فني اين كميساريا روز سه شنبه (14 آذر) براي رايزني با وزير كشور بحرين و بررسي نقض حقوق بشر در اين كشور به منامه عزيمت كردند.
نماينده پارلمان بحرين افزود: اظهارات رئيس هيات فني كميسارياي عالي حقوق بشر درباره دستاوردهاي بحرين در زمينه حقوق بشر در سايه كشتار مردم ، يورش به روستاهاي بني جمره و مهزه و ادامه منع فعالان و مخالفان از دريافت درمان پزشكي، غير واقعي است.
الشمطوط توضيح داد: كميسارياي عالي حقوق بشر حضور دائمي در خاك بحرين ندارد و نبايد تحت تاثير رايزني با مسوولاني رژيم بحرين اينگونه در خصوص نقضهاي حقوق بشر قضاوت كند. وضعيت انساني در بحرين خطرناك است و نتايج وخيمي در پي خواهد داشت.
اين نماينده پارلمان بحرين مقامات اين كشور را به ارعاب شهروندان حتي با وجود حضور هيات كميسارياي عالي حقوق بشر وابسته به سازمان ملل متهم كرد و چنين اقدامي را تاكيد مقامات بر بي احترامي به اين هيات سازمان ملل دانست.
الشمطوط گفت: در حالي كه اين هيئت سرگرم ديدار با مقامات بحرين بود، نيروهاي امنيتي جواني از روستاي بني جمره به نام عقيل عبدالمحسن و فعال ديگري را با گلوله ساچمه اي كه كاربرد آن در سطح بين المللي ممنوع است، مستقيما از ناحيه صورت هدف قرار دادند و افرادي از خانواده وي را بازداشت كردند.
وي تاكيد كرد: اظهارات مقامات بحرين از جمله نخست وزير و وزير كشور در ديدارشان با هيات كميسارياي عالي حقوق بشر مبني بر اينكه بحرين كشوري دموكراتيك و اصلاح طلب است كه حقوق بشر و آزاديها در آن رعايت مي شود، دروغ سياسي بزرگي است.
الشمطوط از جامعه بين الملل و هياتهاي حقوق بشر بين المللي خواست همه انواع همكاري با دولت بحرين را متوقف كنند چون اين دولت از چاچوب قوانين بين المللي خارج شده است و به نهادهاي حقوق بشر بين المللي توهين و معاهدات و منشورهايي را كه بحرين در سازمان ملل تاييد كرده است، نقض مي كند.

Sm-06-13:44
 

پربیننده ترین خبرها