جنبش جنوب یمن، حق تعیین سرنوشت می خواهد

جنبش جنوب یمن، حق تعیین سرنوشت می خواهد
پنج‌شنبه 16 آذر 1391 - 23:16

یکی از رهبران جنبش جنوب یمن، علت عدم مشارکت این جنبش در گفت و گوی ملی را حاکم نبودن فضای اعتماد و نبود تضمین برای موفقیت این گفت و گو و سلطه نیروهای سنتی بر روند انقلاب اعلام کرد.

" انور التمیمی " روز پنج شنبه در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: عبدربه منصور هادی رئیس جمهور یمن به توصیه کمیته فنی گفت و گو، دستور افزایش اعضای آن را صادر کرد تا نمایندگانی از جنبش جنوب یمن را نیز شامل شود اما این اقدام نتوانست جنبش جنوب را قانع کند، زیرا آن ها کسانی را به عنوان نماینده تعیین کردند که نماینده این جنبش به شمار نمی روند.
وی تاکید کرد: جنبش جنوب یمن، در این گفت و گو شرکت نخواهد کرد مگر آن که اساس  گفت و گو را سهمیه بندی منصفانه شمال و جنوب تشکیل دهد و به جنوبی ها حق تعیین سرنوشت داده شود زیرا این، مساله خواسته همه جناح های جنبش جنوب است و همگی بر این مساله متفق القول هستند که تا وقتی حق تعیین سرنوشت به جنوبی ها داده نشود، در هیچ گفت و گویی شرکت نخواهند کرد.
عضو ارشد جنبش جنوب، درباره تلاش ها برای حاکم کردن فضای اعتماد بر گفت و گوی ملی افزود: در واقع تلاش های صادقانه ای در این میان مبذول شده است اما این تلاش ها سودمند نبوده و نتوانسته است با اقدامات عملی همراه شود.
التمیمی گفت: از اقدامات عملی که باید صورت گیرد برآوردن درخواست های 20 گانه کمیته از جمله عذرخواهی از جنوبی ها و احقاق حقوق پایمال شده آنان و رسیدگی به شکایت هایشان است.
وی با بیان اینکه انقلاب یمن، نشات گرفته از مبارزات مردم جنوب بود، خاطر نشان کرد که پس از امضای طرح شورای همکاری خلیج فارس، نیروهای سنتی انقلاب روی کار آمدند و جوانان انقلابی به حاشیه رانده شدند و این مساله جنوبی ها را دلسرد کرد.
6-15:39
26
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها