انتقاد مرسی از عملکرد تظاهرکنندگان مصری

انتقاد مرسی از عملکرد تظاهرکنندگان مصری
جمعه 17 آذر 1391 - 08:10

رئیس جمهور مصر با انتقاد از عملکرد برخی تظاهرکنندگان اعلام کرد که دمکراسی به این معناست که اقلیت باید دیدگاه اکثریت را بپذیرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، محمد مرسی شب گذشته در سخنانی که از تلویزیون دولتی مصر پخش شد خطاب به مردم این کشور گفت: اقلیت باید رای اکثریت را بپذیرد و این معنای دمکراسی است و همه باید در جهت منافع ملی کشور عمل کنند.
وی گفت: به صراحت می گویم که به حق بیان دیدگاه به طور مسالمت آمیز احترام قائل هستیم، اما به هیچ وجه اجازه نمی دهیم کسی به قتل، تخریب و ارعاب و نابود کردن تاسیسات عمومی یا دعوت به انقلاب علیه قانون موجود و انتخاب مردم مصر روی آورد.
رئیس جمهور مصر با انتقاد از عملکرد برخی تظاهرکنندگان گفت: روز سه شنبه برخی از تظاهرکنندگان به خودروهای ریاست جمهوری حمله کردند و راننده یکی از آنها را به شدت زخمی کردند که همچنان در بیمارستان بستری است.
مرسی گفت: آیا حمله به خودروها و تاسیسات دولتی یا غیر دولتی و بستن راه ها و متوقف کردن تولید بدنام کردن مصر است و امکان ندارد تظاهرات مسالمت آمیز تلقی شود.
مرسی  افزود: افراد نفوذی روز چهارشنبه با گاز اشک آور و اسلحه گرم به تظاهرکنندگان بی دفاع حمله کردند که منجر به کشته شدن 6 جوان پاک مصر و زخمی شدن بیش از 700 زن و مرد شد و این عوامل نفوذی تا بامداد پنجشنبه دیگران را به خشونت علیه شهروندان بی دفاع تحریک می کردند .
مرسی گفت : نیروهای امنیتی بیش از 80 نفر را که در این خشونت ها دست داشتند و از سلاح گرم استفاده کرده بودند ، بازداشت کردند و دادستانی از برخی از آنها بازجوئی کرد و بقیه همچنان بازداشت هستند .
وی افزود: متأسفانه، برخی از  بازداشت‌شدگان با گروه های سیاسی ارتباط دارند؛ برخی از کسانی که سلاح در دست داشتنددر ازای دریافت پول اقدام به ایجاد خشونت می کردند. دربازجویی‌ها از این افراد مسلح مشخص شد که چه کسانی پول و اسلحه در اختیار آنها قرار می دادند.
رئیس جمهوری مصر گفت: ما قبلا خبرهایی درباره دست داشتن طرف ثالثی در درگیری های مقابل ساختمان رادیو و تلویزیون ، خیابان محمد محمود ، مقابل هیأت دولت و ورزشگاه  پورت سعید دریافت کرده بودیم ولی هیچ یک از دستگاه های دولتی نتوانستند این طرف ثالث را شناسائی کنند .
وی افزود: بازداشت‌شدگان که بیش از 80 نفر هستند، از سلاح گرم استفاده کردند و حداقل 40 نفر از آنان به ارتباط خود با طرف های مختلف اعتراف کردند و داستانی کل به زودی نتایج تحقیقات خود را اعلام خواهد کرد و مشخص خواهد شد که این افراد با چه طرف های داخلی یا خارجی ارتباط داشتند .
مرسی در ادامه خاطرنشان کرد: تفاوت زیادی میان شخصیت های سیاسی و ملی و نیز افرادی که با برخی مواد پیش نویس قانون اساسی جدید مخالف هستند با افرادی که در دوران رژیم فاسد سابق اموال نامشروعی جمع آوری کردند وجود دارد . دسته دوم با اموال نامشروع خود درپی به آتش کشیدن مصر و اقدامات خرابکارانه هستند . دولت مصر با دسته اول با آغوش گرم تعامل خواهد کرد ولی با دسته دوم با قاطعیت تمام و طبق قانون برخورد خواهد کرد

پربیننده ترین خبرها