سفر خالد مشعل به غزه

سفر خالد مشعل به غزه
جمعه 17 آذر 1391 - 12:05

رئیس دفتر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز برای شرکت در مراسم تاسیس جنبش حماس وارد غزه می شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز (جمعه) برای مشارکت در مراسم بیست و پنجمین سالگرد تأسیس حماس وارد غزه می شود و قرا است  4 روز در غزه بماند.
به گفته منابع آگاه فلسطینی، مشعل دیشب از دوحه وارد قاهره شد و بعد از ظهر امروز از طریق گذرگاه رفح وارد غزه خواهد شد.
موسی ابومرزوق معاون مشعل و تعدادی از اعضای دفتر سیاسی حماس ، مشعل را در سفر به غزه همراه می کنند.
به نوشته خبرگزاری فلسطینی معا، وزارت امور داخلی دولت منتخب فلسطین در این باره اعلام کرد : اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت منتخب در نزدیکی گذرگاه رفح از مشعل استقبال خواهد کرد .
براساس این گزارش، مشعل و هنیه در کنفرانسی خبری در گذرگاه رفح مشارکت خواهند کرد سپس به خانه شیخ احمد یاسین مؤسس حماس در منطقه الصبره در شهر غزه خواهند رفت .
رئیس دفتر سیاسی حماس، فردا (شنبه) در میدان " الکتیبه " در غرب شهر غزه به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد تأسیس حماس سخنرانی خواهد کرد.
وی همچنین با رؤساء و نمایندگان گروه های فلسطینی از جمله جنبش فتح دیدار خواهد کرد و طبق اعلام منبعی در حماس، مشعل روز دوشنبه هفته آینده غزه را ترک خواهد کرد .
مشعل دیروز (پنج شنبه) در دبی با امیر قطر دیدار و گفتگو کرد.
از سوی دیگر، منبعی در جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد : رمضان عبدالله شلح، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی، تصمیم داشت امروز (جمعه) وارد غزه شود ولی اسرائیل تهدید کرد که در صورت ورود شلح به غزه آتش بس را نقض خواهد کرد و شلح نیز به همین علت سفر خود به غزه را لغو کرد.
منبع مذکور افزود : مصر این خبر را به جنبش جهاد اسلامی فلسطین ابلاغ کرد.
اسرائیل و گروه های فلسطینی روز 21 نوامبر پس از حمله نظامی اسرائیل به غزه آتش بس اعلام کردند .
 
 
 
 
 

پربیننده ترین خبرها