گروه های مسلح در سوریه؛

خطری که کل خاورمیانه را تهدید می کند

خطری که کل خاورمیانه را تهدید می کند
جمعه 17 آذر 1391 - 15:56

رئیس مرکز مطالعات اقتصادی و راهبردی " نیل " درباره چیرگی برخی گروه های مسلح وابسته به سازمان القاعده بر نظام سیاسی سوری هشدار داد و آن ها را تهدیدی برای تمام منطقه دانست.

" عبدالخالق فاروق " در گفت و گو با شبکه خبری العالم تاکید کرد که ایجاد سامانه های موشکی پاتریوت به منظور، سرپوش نهادن بر فعالیت های نظامی گروه های مسلح بر ضد سوریه صورت می گیرد. این گروه ها خطری برای امنیت و ثبات تمام منطقه به شمار می روند.
وی احتمال اقدام نظامی آمریکا و هم پیمانانش را بعید دانست و گفت: سیاست آمریکا و هم پیمانان منطقه ای و بین المللی اش به ویژه در اتحادیه اروپا، بر پایه اعمال فشار برای تغییر نظام در سوریه و حمایت همه جانبه برای وحدت بخشی به جنبش مخالفان سیاسی استوار بود تا زمینه تغییرات میدانی که ارتش آزاد در سوریه به آن دست می یابد، فراهم شود.
فاروق، راه حل بحران در سوریه را انتصاب دکتر " هیثم مناع " به نخست وزیری و موظف کردن او به تشکیل کابینه ای متشکل از هر دو جناح موافقان نظام و مخالفان در داخل کشور دانست و گفت: علاوه بر آن تلاش ها برای گفت و گو با برخی طرف های مسلح نیز باید ادامه یابد، اما گفت و گو باید با گروه های مسلح میهن پرست سوری صورت گیرد، نه مزدوران خارجی که توسط بیگانگان اداره می شوند یا عناصری که بندر بن سلطان آن ها را "زرخرید" و مزدور خود کرده است.
وی افزود: این کار سبب ایجاد اعتماد میان نظام و نیروهای مخالف ملی می شود و پیام های بسیار مهمی به داخل و خارج می فرستد، مبنی بر این که سوریه به دنبال بازسازی ساختار حاکمیت است.
مدیر مرکز مطالعات اقتصادی و راهبردی " نیل " با بیان این که این طرح کاملاً عملی و مؤثر است، خاطر نشان کرد: همه اقدامات و تدابیری که طی ماه های گذشته انجام شده، از قبیل تغییر در قانون اساسی و برگزاری انتخابات، تاثیراتی محدود داشته اند و علت آن، فقدان اعتماد میان بخش هایی از جامعه و نظام بوده است.
" عبدالخالق فاروق " در پایان تاکید کرد: گروه هایی که آمریکا از آن ها حمایت می کند، گروه هایی سرکش هستند که خطری بزرگ برای معادلات قوای منطقه به شمار می روند و اگر این گروه ها بتوانند نظام سوری را سرنگون کنند، به یکی از عوامل مهم در بی ثباتی منطقه تبدیل خواهند شد.
12- 20-18
26

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها