احتمال استفاده از سلاح شیمیایی توسط تروریست ها

احتمال استفاده از سلاح شیمیایی توسط تروریست ها
جمعه 17 آذر 1391 - 18:45

معاون وزير امور خارجه سوريه طرح مسئله احتمال كاربرد سلاح شيميايي از سوي دولت سوريه را توطئه شوم غرب براي دخالت نظامی مستقیم در این کشور دانست.

"فيصل المقداد" در گفت وگو  با شبكه خبري العالم گفت: سوريه در بيانيه هاي رسمي و نیز در تماس هاي مستقيم با دولتمردان آمريكا بارها اعلام كرده كه حتي اگر سلاح شیمیایی در اختيار داشته باشد هرگز از آن عليه ملت خود استفاده نخواهد كرد.
وي افزود: ممکن است آمريكا و كشورهاي اروپایي برای اثبات این اتهام و براي توجيه دخالت نظامی خود، تروريست هاي مسلح در سوریه را به  سلاح شيميايي مجهز کنند.
المقداد گفت: اين اتهام، در حقیقت توطئه ای از جانب آمريكا و كشورهاي غربي  است؛ آنها می خواهند با  مجهز كردن عناصر مسلح به سلاح شيميايي و به كار گرفتن آن در بعضي مناطق، دولت را به استفاده از این سلاح متهم کنند و بدين ترتيب راه را براي دخالت خارجي هموار سازند.
در همين حال مقامات سوري معتقدند مسئله سلاح شيميايي سوريه، براي سرپوش گذاشتن بر دستاوردهاي ارتش این کشور و توجيه نصب موشك هاي پاتريوت در خاك تركيه مطرح شده است.
به گفته منابع خبري، ارتش سوريه عمليات گسترده اي در ريف دمشق آغاز كرد و با محاصرۀ گروه هاي مسلح، موفق شد صدها نفر از آنان را به ویژه در اطراف فرودگاه بين المللي به هلاکت برساند یا  زخمي كند.
"محمد نصور" فعال رسانه اي سوري در اين زمينه گفت: ارتش سوريه توانست پس از محاصره بسيار دقيق مواضع شبه نظاميان تروريست، عملياتي را براي به هلاكت رساندن آنها با موفقیت اجرا كند.
MKH-7-10:40
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها