اگر هم داشته باشیم، استفاده نمی کنیم

اگر هم داشته باشیم، استفاده نمی کنیم
جمعه 17 آذر 1391 - 19:04

سردبیر روزنامه تشرین سوریه با اشاره به بهانه جویی آمریکا برای توجیه دخالت خود در بحران سوریه، هشدار داد كه هرگونه حمله به سوريه منطقه را به آتش خواهد كشيد.

"محي الدين محمد" در گفت وگو با شبكه خبري العالم با اشاره به دورغ پردازي هاي آمريكا دربارۀ وجود سلاح های شیمیایی در سوریه، گفت: تاريخچه جنايتكارانه دولت هاي آمريكا مبتنی بر دروغ گويي است و آمريكايي ها مي گويند نگراني آنها درباره سلاح هاي شيميايي واقعي است و دولت سابق آمريكا نيز اين قبیل مسائل را براي جلب حمايت ها به منظور حمله به عراق، ساخته و پرداخته كرد. دولت سابق آمريكا براي حمله به عراق وجود سلاح هاي كشتار جمعي در اين كشور را بهانه قرار داد، اما بعد از حمله به اين كشور همه جهانيان دروغگويي سران كاخ سفيد را فهميدند و هيچ سلاح كشتار جمعي در عراق کشف نشد.
وي دخالت نظامي مستقيم آمريكا در سوريه (نظير آنچه در گذشته در عراق روي داد) را به خاطر هزينه هاي بالاي آن، بعيد دانست و گفت: دولت آمريكا و سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) اگر مي دانستند كه ورود نظامي آمريكا به سوريه هزينه زيادي براي آنها نخواهد داشت، حتما اين كار را مي كردند. سوريه و سلاح هاي آن مطابق با قوانين بين المللي است و سلاح شيميايي -اگر هم وجود داشته باشد- به هيچ وجه مورد استفاده قرار نمی گیرد.
محي الدين محمد گفت: آمريكا اذعان كرده است كه جبهه النصره و همقطاران آن (وابسته به شبكه القاعده) در سوريه فعاليت های جنايتكارانه مرتكب مي شوند و واشنگتن تلاش مي كند كه در پوشش طرح اتهامات و طرح ادعای وجود سلاح هاي شيميايي در سوريه، از بار مسئوليت هاي خود فرار كند. 
اين روزنامه نگار سوري رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه را به تلاش براي جلب دخالت خارجي به بهانه ناتواني در محافظت از مرزهايش متهم كرد و گفت: اردوغان با اين كار مي خواهد موضع خود را در برابر ملت تركيه توجيه كند؛ ملتي كه اكثر آنها با وي مخالف هستند.
وي در ادامه بر لزوم به كارگيري زبان عقل و منطق در همه سطوح و تاييد تلاش روسيه براي حل سياسي بحران سوريه تاكيد كرد، چرا که راهكار ديگري براي حل اين بحران طولاني وجود ندارد.
محي الدين محمد گفت: دخالت شبكه تروریستی القاعده در بحران سوريه از زمان اولين انفجار دو خودروي بمبگذاري شده در سال گذشته نمود پيدا كرد و در آن زمان دمشق در اين باره هشدار داد. آمريكا از اين وضعيت بيش از ديگران آگاه است، اما از اين عمليات جنايتكارانه براي توجيه ادامه تجاوز به سوريه و حمايت از افراد مسلح استفاده مي كند.
MKH-7-10:45
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها