پیام سفر خالد مشعل به نوار غزه

پیام سفر خالد مشعل به نوار غزه
جمعه 17 آذر 1391 - 21:54

تحليلگر سياسي فلسطيني، سفر خالد مشعل رئيس دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) به نوار غزه را ترجمان واقعي پيروزي اخير مقاومت فلسطين در نبرد عليه رژيم صهيونيستي دانست.

"حسام الدجني" در گفت وگو با شبكه خبري العالم، سفر خالد مشعل به غزه را دستاوردي سياسي توصیف کرد و گفت: ورود شخصيتي با اين جايگاه از طريق گذرگاه رفح به نوار غزه، حاوي پيام هاي سياسي و معنوي است.
وي افزود: شركت خالد مشعل در مراسم سالگرد تاسيس جنبش حماس در شهر غزه، ضمن ایجاد اعتبار برای این جنبش این پیام را به  جامعه جهاني مخابره کرد که مقاومت فلسطين همچنان زنده است به سوی آینده ای روشن گام بر می دارد.
الدجني گفت: مقاومت در غزه مي تواند موازنه پيشگيرانه اي را براي حمايت از هريك از رهبران فلسطيني به منظور ورود به نوار غزه ايجاد كند تا اشغالگران جرات نكنند فرمانده اي را ترور کنند؛ به ويژه بعد از درس فراموش نشدني كه مقاومت فلسطين به آنها داد.
وي تصريح كرد: هدف سفر مشعل فقط شركت در مراسم سالگرد تاسيس جنبش حماس نيست، بلكه انتخاب رئيس جديد دفتر سياسي اين جنبش و تلاش برای برقراري آشتي ملی در فلسطين از دیگر اهداف آن است زيرا غزه شاهد فرصتي تاريخي با برگزاري نشست هایی بين جنبش هاي فتح و حماس براي رسيدن به موضع واحد به منظور امضاي توافقنامه آشتي زير نظر مصر و پايان شكاف و دو دستگي داخلي در فلسطين است.
12/7-
 
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها