رهگیری راکت300 دلاری با موشکهای 50هزار دلاری

رهگیری راکت300 دلاری با موشکهای 50هزار دلاری
جمعه 17 آذر 1391 - 22:54

به عقیدۀ یک اقتصاد دان آلمانی، کاملا غیرمنطقی است که برای رهگیری راکتی که کمتر از 300 دلار برای ساخت آن هزینه شده، چند موشک 50 هزار دلاری شلیک شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، آژانس خبري ريل نيوز نتورك در گزارشي مصور، به اوضاع اقتصادی رژیم اشغالگر صهیونیست که برپايه صدور سلاح و نمايش قدرت استوار است پرداخت و به نقل از شير هيور اقتصاد دان آلماني نوشت: درپي جنگ اسرائيل عليه غزه عملا چيزي تغيير نكرد و اسرائيل هيچ دستاورد نظامي نداشت. همچنین نمي توان گفت كه جنگ عليه غزه با قصد آزمايش سامانه سپر موشكي گنبد آهنين براي جلوگيري از تبعات هرگونه حمله اسرائيل به ايران صورت گرفت، چون این کار با پرتاب موشک های آزمایشی هم ممکن بود.
به عقیدۀ این کارشناس اقتصادی، دلیل اصلی حمله به غزه، بازاريابي براي فروش «گنبد آهنين» به کشورهای جهان بود. اسرائيل تلاش مي كند تا سامانه هاي ضد موشكي ساخت خود را معرفي و بازاريابي كند و عملا معرفي رسانه اي گنبد آهنين را براي كسب فرصت فروش آن به كشورهايي نظير كره جنوبي و تعداد ديگري از كشورها را آغاز كرد، هرچند ارتش این رژیم خود نیز به ميانگين ضعيف موفقیت اين سامانه در مقابله با موشك هاي فلسطيني اذعان کرد.
شير هوور در ادامه آورده است: آيا عاقلانه است كه اسرائيل جنگي را به راه بيندازد تا چند موشك را كه هريك 50 هزار دلار قيمت دارد؛ براي مقابله با يك موشك كه قيمت آن 300 دلار بيشتر نيست، شليك كند؟ در واقع اسرائيل اين هزينه را می پردازد زيرا وقتي آمريكا و سازمان ناتو، انگليس و هند و كره جنوبي اين سامانه را خريداري كنند، هزینه ها جبران خواهد شد و اين كشورها نيز همپيمانان خود را «مجبور» خواهند كرد تا اين سامانه را خريداري کنند و در آن زمان همۀ ساکنان فلسطين اشغالي احساس می کنند كه مقابله با موشك هاي حماس با هزينه 20 ميليون دلاري، درقبال بازاريابي و فروش اين سامانه مقرون به صرفه بوده است؛ به ويژه آن گاه که سخن از فروش هاي ميلياردي شركت هاي خصوصي اسرائيل به میان آید.
کارشناس آلمانی تصریح کرد: با توجه به قدرت گرفتن شركت هاي تسليحاتي و خصوصي سازي بخش امنيتي در اين رژيم «صلح» مطلوب اسرائیل نیست. اين بخش سالانه ميلياردها دلار چرخش مالي دارد تا کشور بسته و «دژ» مانندی چون اسرائیل را به بهانه دفاع از خود، به جاي تلاش براي حل و فصل سياسي يا ديپلماتيك، به درگيري دائم با همسايگانش با انواع سلاح ها وادار کند.

پربیننده ترین خبرها