تكيه آمريكا به راهكارهاي نظامي در سوريه،

واشنگتن با اخضر ابراهيمي همكاري نمي كند

واشنگتن با اخضر ابراهيمي همكاري نمي كند
شنبه 18 آذر 1391 - 12:45

قاهره (العالم)- عضو دفتر اجرايي هيات هماهنگي كه نماينده مخالفان داخلي سوريه است، گفت: آمريكا تمايل ندارد با طرح اخضر ابراهيمي نماينده سازمان ملل متحد در امور سوريه و كشور روسيه براي حل مسالمت آميز بحران سوريه بر اساس توافقنامه ژنو همكاري كند بلكه براي حل بحران به راهكارهاي نظامي تكيه كرده است.

"محمود مرعي" شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: اميدوار بوديم آمريكا با اخضر ابراهيمي و روسيه براي يافتن راهكار سياسي، برقراري آتش بس، آزادي زندانيان و بازگرداندن مهاجران به كشور همكاري كند اما كشورهاي غربي وبه ويژه آمريكا بر يك نكته يعني وجود سلاح شيميايي درسوريه تاكيد دارند در حالي كه ارتش سوريه در صورت وجود سلاح شيميايي از آن عليه مردم كشورش استفاده نخواهد كرد.
وي احتمال استفاده از سلاح شيميايي در سوريه ضد گروه هاي مسلح را در راستاي اتهام كشورهاي غربي و به ويژه آمريكا به دولت سوريه برشمرد.
اين مخالف سوري درعين حال خاطرنشان كرد: اگر چنين سلاحي در كشور يافت شود، اين مساله حق قانوني سوريه است زيرا سوريه با دشمني همچون رژيم صهيونيستي روبرو است كه همه سلاح هاي ممنوع را در اختيار دارد و خاك سوريه را اشغال كرده است.
دمرعي گفت: تلاش كشورهاي غربي و آمريكا در زمينه تمركز بر روي سلاح شيميايي در سوريه و ايراد اتهام به دمشق در اين زمينه براي حمايت از دشمن صهيونيستي است.
وي افزود: كشورهاي غربي و به ويژه آمريكا در صدد مداخله نظامي در سوريه هستند بنابراين ممكن است به بهانه سلاح شيميايي سناريويي براي اين موضوع تنظيم كنند.
مرعي در عين حال گفت: معتقدم آمريكا به مداخله نظامي مستقيم در سوريه اقدام نخواهد كرد زيرا گروه هاي مسلح به نمايندگي از آمريكا و با حمايت مالي و نظامي اين كشور هم اكنون درگيري در سوريه را مديريت مي كنند.
وي تاكيد كرد: آمريكا از اشغال عراق و افغانستان آموخته مداخله نظامي در سوريه هزينه هاي سنگيني برايش خواهد داشت بنابراين درگيري سوريه را با هدايت افراد مسلح داخلي مديريت مي كند اما اگر به اين نتيجه برسد كه گزينه نظامي فايده اي ندارد امكان دارد پس از تضعيف سوريه به گونه اي كه در آينده هيچ خطري براي رژيم صهيونيستي نداشته باشد؛ به راهكارهاي سياسي براي حل بحران بيانديشد.
tt-7-19:42  
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها