تظاهرات "جمعه خشم انقلابی" در یمن

تظاهرات
شنبه 18 آذر 1391 - 19:21

مردم انقلابی یمن دیروز جمعه پرشورتر از گذشته با برگزاری تظاهراتی بسیار گسترده با عنوان " جمعه خشم انقلابی " در صنعا و دیگر شهر های این کشور، با سر دادن شعارهای مختلف پیام خود را به گوش مسئولان رساندند.

"محمد الشراعی" عضو کمیته اطلاع رسانی مرکز هماهنگی گروه های انقلابی یمن در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: ما تظاهرات روز جمعه گذشته را "جمعه خشم انقلابی" نامگذاری کردیم تا این پیام را به گوش مسئولان برسانیم که خواستار عزل بازماندگان رژیم سابق خصوصا احمد، پسر علی عبدالله صالح دیکتاتور سابق و یحیی صالح  برادرزاده وی هستیم.
جوانان انقلابی یمن تظاهرات جمعه خشم انقلابی را برگزار کردند تا به عبدربه منصورهادی رئیس جمهوری موقت این کشور بگویند کاسه صبرشان لبریز شده است و از وی می خواهند که تصمیمات قاطعی برای "عزل خویشاوندان علی عبدالله صالح از سمت های دولتی ، بازسازی ارتش و آزاد کردن همه معترضین بازداشت شده" اتخاذ کند.
یکی از انقلابیون یمن به خبرنگار شبکه خبری العالم گفت: مسئله  بازداشت شدگان و مجروحان انقلاب ، بازداشتگاه های مخفی غیرقانونی در یمن و سلطه بازماندگان رژیم علی عبدالله صالح بر مراکز نظامی و امنیتی از جمله مشکلاتی است که باید هر چه زودتر  برطرف شود.
یکی دیگر از انقلابیون یمن اظهار داشت: عوامل رژیم سابق از مصونیت برخوردارند . مردم یمن برای انقلاب خود شهید داده اند و تعدادی از آنها مجروح و بازداشت شده اند اما اینک طرف های داخلی و خارجی اموال آنها را غارت می کنند.
جوانان انقلابی یمن ضمن مطابه لغو مصونیت اعطایی به علی عبدالله صالح و عوامل رژیم وی و محاکمه همه آنها با مشارکت در مذاکرات ملی مخالفت می کنند زیرا عقیده دارند، مسئولانی که مردم را به مشارکت در مذاکرات ملی فرامی خوانند، توجهی به مطالبات آنها ندارند.
"عبیر بدر" یکی از اصحاب رسانه یمن در مصاحبه با العالم گفت: مسئولان در حالی مردم را به مشارکت در مذاکرات ملی فرامی خوانند که اهداف انقلاب هنوز محقق نشده است .
تظاهرکنندگانی که مقابل منزل عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری موقت یمن تجمع کرده بودند، اعلام کردند تا محقق شدن مطالبات شان به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.
MKH-8-11:05
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها