سخنان هنیه و مشعل در سالگرد تاسیس حماس

سخنان هنیه و مشعل در سالگرد تاسیس حماس
شنبه 18 آذر 1391 - 19:44

اسماعيل هنيه نخست وزير منتخب فلسطين در غزه؛ و خالد مشعل رییس شاخه سیاسی حماس در مراسم بيست و پنجمين سالگرد تأسيس جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) سخنان مهمی ایراد کردند. اسماعیل هنیه در سخنان خود، امروز را روز پيروزي، عزت، مقاومت و وحدت دانست و تأكيد كرد: جنگ اخير غزه، پيروزي بزرگي را براي فلسطيني ها و همه امت اسلامي و آزادگان جهان رقم زد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، اسماعيل هنيه در سخنان خود با تأكيد بر اين كه مقاومت در جنگ اخير غزه، پيروزي تاريخي و استراتژيك بزرگي را در زمينه راستاي آزادسازي كامل فلسطين به دست آورد، خاطر نشان كرد: اين پيروزي نتيجه آمادگي، وحدت و زمينه سازي گروههاي مقاومت فلسطين، بود و حدود 40 تا 50 نفر از نيروهاي مقاومت در مرحله آمادگي براي عمليات به شهادت رسيدند.
 
تنها به فلسطین متحد می اندیشیم
هنيه در ادامه خطاب به مردم كرانه باختري گفت: قدرت و توان غزه، نيرويي براي شماست و دشمن پس از شكست اخير، مجبور به عقب نشيني خواهد بود.
نخست وزير فلسطين در غزه، همچنين حضور خالد مشعل رئيس دفتر سياسي حماس و ساير شخصيت هاي فلسطيني، به منزله تثبيت پيروزي اخير دانست و تأكيد كرد: براي آزادسازي كل خاك فلسطين، يك استراتژي داخلي، عربي و اسلامي است.
همچنین خالد مشعل رئيس دفتر سياسي حماس نيز که دیروز وارد غزه شد، در در جمع هزاران نفر از فلسطيني ها كه به مناسبت بيست و پنجمين سالگرد تأسيس اين جنبش گردهم آمده بودند بر يكپارچه بودن سراسر فلسطين، اعم از كرانه باختري، غزه، اراضي 1948 و آوارگان فلسطيني در سراسر جهان بر راه مقاومت و شهادت تأكيد كرد.
خالد مشعل، پيروزي اخير مقاومت را، پيروزي شهيد احمد جعبري و نتيجه مقدمه سازي ها و تلاش هاي وي و متعلق به همه گروههاي مقاومت فلسطين دانست و خاطر نشان كرد: همه فلسطيني ها در اين حماسه پيروزي، شريك هستند.
مشعل با اشاره به اسارت هزاران فلسطيني در زندانهاي رژيم صهيونيستي گفت: ديري نخواهد پاييد همه اسراي فلسطيني از زندان هاي اشغالگران، آزاد خواهند شد و جز در صورت آزادي آنها، اين پيروزي به كام ما شيرين نخواهد بود.

از یک وجب خاک فلسطین هم چشم پوشی نمی کنیم
رئيس شاخه سیاسی حماس در ادامه با تأكيد بر عدم چشم پوشي از ذره اي از خاك فلسطين اظهار داشت: فلسطين از رود اردن تا درياي مديترانه، و از شمال تا جنوب به طور كامل به فلسطيني ها تعلق دارد و هرگز از يك وجب از خاك وطنمان چشم پوشي نخواهيم كرد.
خالد مشعل همچنين تأكيد كرد: فلسطين همواره يك كشور، عرب و مسلمان بوده و همانگونه نيز باقي خواهد ماند و اين كشور فقط به ما فلسطيني ها تعلق دارد.
رئيس دفتر حماس در ادامه تصريح كرد: هر اندازه كه زمان بگذرد، باز هم اشغالگران، در فلسطين از مشروعيت برخوردار نخواهند بود.
مشعل، هر گونه تغيير به وجود آمده در خاك فلسطين توسط اشغالگران را باطل خواند و تصريح كرد: مقاومت با از بين بردن اين تغييرات، سرزمين فلسطين را از لوث نشانه هاي اشغالگري پاك خواهد كرد.

مقاومت، تنها راه آزادی فلسطین
اين رهبر فلسطيني، آزادي فلسطين را جهاد و واجب دانست و گفت: مقاومت مسلحانه در كنار مبارزه سياسي تنها راه آزاد سازي فلسطين هستند.
رئيس دفتر حماس، افزود: سياست از درون مقاومت برمي خيزد و ضروري است سياستمداران عرب، از غزه و مقاومت آن درس بگيرند.
خالد مشعل همچنين با تقدير از همه گروههاي مقاومت فلسطين گفت: همه سياستمداران مديون گروههاي مقاومت هستند و رويدادها ثابت كرده است كه جهاد و مقاومت تنها راه مؤثر در زمينه آزادسازي فلسطين هستند.
اين شخصيت فلسطيني همچنين خاطر نشان كرد: مقاومت به خودي خود يك هدف نيست. بلكه ابزاري در راستاي آزاد سازي وطن است.
مشعل تصريح كرد: در صورتي كه جهان راهي غير از مقاومت، براي بازپس گيري فلسطين، دستيابي به حق بازگشت آوارگان فلسطيني و پايان دادن به اشغالگري صهيونيست ها بيابد، از آن استقبال مي كنيم.
خالد مشعل گفت: علت مبارزه ما با اسرائيلي ها، يهودي بودن آنها نيست. بلكه به صهيونيست و اشغالگر بودن آنهاست.

صهیونیسم، دشمن بشریت
وي با تأكيد بر نژادپرستانه بودن انديشه هاي صهيونيستي، گفت: صهيونيست ها علاوه بر دشمني با فلسطيني ها، با همه اعراب، مسلمانان و انسانيت دشمن هستند.
رئيس دفتر حماس، بيت المقدس را گذشته و آينده فلسطيني ها و پايتخت ابدي اين ملت دانست و تصريح كرد: بي ترديد اين شهر را به طور كامل آزاد خواهيم كرد و اشغالگران، هيچ حقي در اين سرزمين ندارند.
خالد مشعل حق بازگشت آوارگان فلسطيني به سرزمين مادري شان را مقدس خواند و افزود: ما در اين زمينه هرگز ذره اي عقب نشيني نخواهيم كرد.
مشعل در ادامه درباره سفر اخير خود به غزه، گفت: سفر اخير، تأكيد بر حق بازگشت به كشورمان به لطف عمليات اخير مقاومت است.

انتقام خون شهدا را می گیریم
رئيس دفتر جنبش مقاومت حماس همچنين بر گرفتن انتقام خون شهدا از صهيونيست ها تأكيد كرد.
خالد مشعل در ادامه با اشاره به توطئه هاي برخي ابرقدرت ها براي انتقال فلسطيني هاي آواره به منطقه سينا در مصر گفت: هر فلسطيني كه سرزمين اجدادي اش را ترك و سينا نقل مكان كند، خائن است و ما هرگز با دادن تابعيت كشورهاي ديگر به فلسطيني ها يا اسكان دائم آنها در ساير كشورها، موافق نيستيم و وطن همه فلسطيني ها فقط فلسطين است.
خالد مشعل رئيس دفتر سياسي حماس در پايان با تأكيد بر يكپارچگي خاك فلسطين اعم از غزه، كرانه باختري و اراضي اشغالي 1948 گفت: هركس گمان كند، غزه از كرانه باختري جدا خواهد شد، در اشتباه است.

پربیننده ترین خبرها