شکست جنگ روانی آمریکا علیه سوریه

شکست جنگ روانی آمریکا علیه سوریه
شنبه 18 آذر 1391 - 23:29

بيروت، (العالم)- كارشناس نظامي لبناني گفت: آمريكا به دنبال شکست سياسي و ميداني پياپي در سوريه، با بهانه کردن مسئله سلاح شیمیایی درصدد ایجاد جنگ روانی علیه این کشور است.

"امين حطيط" در گفت وگو با شبكه خبري العالم گفت: دشمنان سوريه دريافته اند كه خروج از بحران سوريه راه حل نظامی ندارد و به همین علت  برای تحت فشار قرار دادن دولت سوریه، به بهانه های مختلف متوسل شده است.
وی جنگ رواني اخير علیه سوریه را نیز اقدامی در همين چارچوب و با هدف افزايش روحيه كساني دانست كه آمریکا از آنها به عنوان ابزاري در توطئه خود یاری مي گيرد و علاوه بر اين، هدف ديگر امريكا، خارج كردن برگ های برنده سوريه از دست دولت آن كشور است.
حطیط افزود: آمريكا اطلاع ندارد يا تظاهر به بي اطلاعي از اين واقعيت مي كند كه سوريه به طور كامل به اين استراتژي واشنگتن پي برده است. دولت سوريه با هوشمندي و به شکلی کاملا حرفه اي، به دفاع از خاك كشورش مي پردازد. به همين علت مشاهده مي كنيم به جاي اين كه سوريه فرصت ها را از دست بدهد و امريكا در اين زمينه برنده باشد، امريكا برگه های برنده هاي خود را يكي پس از ديگري از دست مي دهد و موقعيت سوريه هر روز بهتر مي شود.
امين حطيط خاطر نشان كرد: بازتاب جنگ رواني امريكا عليه سوريه، از ماه ژوئيه (تیرماه) گذشته تاكنون بار ها به ضرر آمریکا تمام شده است. براي نمونه، آمریکا در زمينه سياست "بزرگنمايي مشروعيت مخالفان دولت سوريه" و سپر موشكي موهوم، دچار شكست شده است.
وی افزود: همچنين بزرگنمايي در اين باره كه در صورت استفاده دولت سوريه از سلاح شيميايي، جامعه جهاني آماده اقدام عليه دولت دمشق است نیز به زيان مطرح كنندگان آن بوده است و هيچ كدام ازجنبه هاي جنگ رواني امريكا عليه سوريه، به نتيجه مطلوب نرسيده است.
اين كارشناس نظامي افزود: در چنین شرایطی بعيد به نظر مي رسد که ناتو خود را درگير جنگ مستقيم با سوريه نمايد و در صورت جمع آوري اطلاعات دربارۀ آنچه در سوريه در جريان است به اين نتيجه مي رسيم كه امريكا براي آغاز گفت وگوها تلاش مي كند و به نظر مي رسد بهار آينده اولين موعد گفت وگوها باشد.
AM - 08 - 17:57
 

پربیننده ترین خبرها