مخالفت بحرینی ها با شعار دروغین گفتگو

مخالفت بحرینی ها با شعار دروغین گفتگو
يکشنبه 19 آذر 1391 - 21:16

العالم - مخالفان بحرینی، دعوت ولیعهد آل خلیفه برای گفت و گو با مردم را تلاش برای موجه نشان دادن چهره رژیم می دانند و می گویند که وی صلاحیت و توانایی حل بحران و پاسخ به خواسته های مردمی را ندارد.

"هادی الموسوی" روز یکشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم با اشاره به دعوت شیخ " سلمان بن حمد آل خلیفه " ولیعهد بحرین برای گفت وگو میان رژیم و مخالفان، افزود: هدف ولیعهد آن است که در برابر افکار عمومی وانمود کند که آل خلیفه با اصل گفت وگو مخالف نیست؛ اما گفت وگوی واقعی و جدی که به نتایج واقعی منتهی شده و خواسته های مردمی را محقق سازد، مهم است.
مسئول اداره آزادی های جمعیت الوفاق بحرین، با تاکید بر این که مردم به اظهارات مقام های رژیم آل خلیفه اعتمادی ندارند، گفت: ما از ابتدا خواستار گفت و گو بودیم، چون مانع خونریزی و ترویج خشونت در جامعه می شود؛ لذا معیار هر گونه گفت وگو با رژیم، تحقق خواسته های ملت است.   
هادی الموسوی، افزود: ملت بحرین هر آنچه در توان داشت برای عزت، پایان دادن به دیکتاتوری، خشونت و ابزارهای سرکوب ارائه کرد و در گفت وگو با رژیم نیز باید همه موضوعات مطرح شود تا یک شهروند بحرینی از نظر حقوقی با افراد خاندان حاکم مساوی باشد، زیرا بر این حق در موازین و قوانین بین المللی تاکید شده است.   
از سوی دیگر فاضل عباس دبيركل جمعيت ملي دموكراتيك بحرين نیز در گفت وگو با العالم دعوت شيخ سلمان بن حمد آل خليفه وليعهد بحرين را براي گفتگو و مذاكره رد كرد.
فاضل عباس به شكبه العالم، گفت: دعوت وليعهد برای گفتگوي جدي و سازنده نيست و فقط جزئي از طرح آل خليفه براي تبليغات رسانه اي و موجه جلوه دادن رژيمش براي خارجي ها است.
وي افزود: اوضاع  داخلي و حوادث روزمره بحرين حاكي از شرايط مناسب براي گفتگو و حل وفصل بحران هاي سياسي نيست؛ ضمنا ما معتقديم که گفت وگوهيچ نتيجه اي در بر نخواهد داشت و تا زماني كه نخست وزير فعلي برمسند قدرت بماند، هيچ اقدام جدي صورت نخواهد گرفت.
دبيركل جمعيت ملي دموكراتيك بحرين، تصريح كرد: ما درگذشته به رژيم فرصت گفت وگو و مذاكره داديم، اما آنها اين فرصت را سوزاندند؛ اينك نيز هيچ جديتي در دعوت به گفتگو از سوي مقامات وجود ندارد و وليعهد هم جزئي از اين نمايش سياسي است.
عباس خاطرنشان كرد: وليعهد صلاحيت لازم براي گفتگوي جدي و حل و فصل بحران و همچنین توانايي پاسخگويي به خواسته هاي مشروع ملت از جمله آزادي، دموكراسي، تشكيل پارلمان مبتني بر عدالت و دولت منتخب مردمی را ندارد.
9-14:12  
9-13:39 
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها