جزایری: دورۀ زوال قدرت های پوشالی فرا رسیده است

جزایری: دورۀ زوال قدرت های پوشالی فرا رسیده است
يکشنبه 19 آذر 1391 - 21:51

سردار سید مسعود جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگوی اختصاصی با شبکه خبری العالم، اهمیت و ابعاد شکار دومین پهپاد آمریکایی توسط نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران را تشریح کرد.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، امشب با حضور در برنامۀ «من طهران»، ضمن اشاره به سردرگمی آمریکایی ها در مواجهه با قدرت دفاعی و پدافندی ایران، تصریح کرد: مدتی از شكار پهباد جدید امریكایی توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران می گذرد و نكته قابل توجه این است كه ایران از دو منظر، یكی به لحاظ قدرت دفاعی و دیگری از مباحث علمی و فناوری در وضعیت خوبی قرار دارد. از طرفی قادریم دشمن و هر هواپیمایی كه بخواهد وارد مرزهای ایران شود شناسایی و رصد كنیم. گاهی اخطار می دهیم كه وارد منطقه ما شده اند و مطابق با قوانین بین المللی باید خارج شوند. از لحاظ علمی هم دانشمندان ما در مرحله ای هستند كه می توانند فناوری های مخلتفی را در امور مخلتف مخصوصا امور دفاعی و نظامی برای دفاع از تمامیت ارضی كشور از خود بروز دهند. ما در گذشته آركیو 170 را داشتیم و امروز پهپادهای دیگر امریكا در دام پدافندی ایران گرفتار می شوند. به نظرم امریكایی ها باید متوجه باشند كه ما  توان لازم برای اقدامات پدافندی را دارا هستیم و توصیه می كنیم برای خود و دیگران بی جهت ایجاد زحمت نكنند.
 
علت تناقض در اظهارات آمریکا
سردار جزایری در ادامه و در پاسخ به پرسشی پیرامون علل تناقض گویی مقامات آمریکایی پس از انتشار این خبر گفت: امریكا سه مشكل عمده دارد و به همین دلیل گاهی مواضعش دچار تناقض می شود، یكی مشكلاتی است كه حزب حاكم با سایر احزاب ذی نفوذ دارد و به تعبیر بهتر در مسائل داخلی، هیات حاكمه با مشكل روبروست و تشریح این مشكلات نیاز به بحث مستقل دارد. مشكل دیگر كه موجب تناقض گویی آنها می شود، سیاست خارجی امریكاست از یك طرف با دوستان و هم پیمانان خود و از طرف دیگر با اوضاع منطقه به خصوص غرب آسیا دارای مشكلات، تناقضات و ناهنجاریهایی  است. مشكل سوم اختلاف نظر بین سیاسیون و نظامی های امریكاست. به همین دلیل گاهی مشاهده می كنیم در هیات حاكمه امریكا تناقضاتی بروز می كند. اما مبدا پرواز مشخص است و خودشان هم اعتراف كردند که پهپاد شکار شده، امریکایی بوده است.
نكته مهمی كه باید بگویم این است كه ما به لحاظ علمی و فناوری از مرحله این گونه پهباد ها عبور كرده ایم البته مساله پهباد قبلی حایز اهمیت بود و خوشبختان دانشمندان ما توانستند استفاده های قابل توجهی از آن داشته باشند اما در مورد هواپیماها و پهپادهایی در كلاس اسكن ایگل، از این مرحله عبور كرده ایم. البته بدیهی است که هر محصول و فراورده ای قابل استفاده است و ما استفاده لازم را از آن خواهیم داشت.
 
خروج بیگانگان، لازمۀ امنیت منطقه
جزایری در ادامه تصریح کرد: این گونه كشفیات توسط مدافعین ایران خود به نوعی بیانگر متجاوز بودن امریكایی هاست ما بارها اعلام كرده ایم منطقه خلیج فارس و خاورمیانه و غرب اسیا مناطقی كه پیرامون همسایه های ماست در صورتی روی آرامش و امنیت پایدار را به خود خواهد دید كه امریكاییها و كلیه نیروهای متجاوز از این منطقه خارج شوند.متاسفانه ما به كرات شاهد تجاوز گری امریكاییها در عرصه های زمین دریا چه در سطح شناورها و چه در زیر سطح و چه از طریق زمین ویا در فضا هستیم. این گونه اعلا م های امریكایی حاكی از خوی زیاده خواهی و تجاوز گری امریكایی هاست به نظرم بایستی همه كشورهای منطقه دست به دست هم بدهند و  با وحدت، نیروی بیگانه را از منطقه خارج  كنند.اگر همه كشورهای منطقه تصمیم بگیرند  امریكا قادر نخواهد بود این تجاوزات را ادامه دهد در عین حال ما تلاش می كنیم  از مرزهای خود حراست كنیم و امیدواریم این خوی شیطانی امریكاییها كنار گذاشته شود و اجازه دهد مردم منطقه و ملت ها و كشورها در امنیت به سر ببرند.
 
پیشرفت سریع ایران در ساخت انواع پهپاد
سردار جزایری با اشاره به پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف فناوری و نظامی گفت: به لحاظ دانش خوشبختانه در حد متوسط به بالا هستیم و شما آمار جهانی در مورد ایران را ببینید. ایران به لحاظ دانش دارای سرعت بسیار بالایی است، به خصوص در تجهیزات دفاعی در زمینه دانش این تجهیزات در مرحله خوبی هستیم. همین مساله به ما كمك كرده كه تجهیزات متناسب با شرایط و اوضاع امروز جهان را برای خود تامین كنیم. در مورد هواپیماها و پهبادها همه نیروهای ما و همه سازمان های نیروهای مسلح ایران به این سلاح مجهز هستند در كلاس های مختلف و نوع دفاع. بخش های زمینی دریایی و هوایی ما از این سلاح استفاده می كنند و ما فكر می كنیم هرچقدر توان دفاعی ایران و قدرت ما در این زمینه ارتقا یابد به امر بازدارندگی كمك می كند. متاسفانه روحیه حاكمان امریكایی به گونه ای است كه چنانچه در برابرشان قدرت قابل ملاحظه ای نباشد، دست به زیاده خواهی می زنند، لذا ما چاره ای نداریم جز این كه قدرت دفاعی خود را بالا ببریم. به نظر می رسد این امر هم به نفع ایران و هم مجموعه كشورهای همسایه و برادران ما چه در بخش عربی و چه غیر عربی منطقه است. این امر باعث بازدارندگی شیطنت های امریكا می شود و ما امیدواریم سرعت دانش آماده سازی تجهیزات نظامی هرروز بالاتر رود و فكر می كنیم یكی از راههای تامین امنیت و آرامش در منطقه این است كه ایران قدرت تام بازدارندگی در برابر كشورهایی مثل امریكا را پید اكند. ادعای عربستان سعودی در مورد پرواز پهپادهای ایرانی بر فراز مناطق ساحلی آنها نیز نادرست است و چنین برنامه ای در دكترین و رفتار نظامی ما جایی ندارد. لذا منتظریم كه عربستان سعودی قرائن و شواهد منطقی خود را ارائه كند.
 
ابعاد و آثار شکست رژیم صهیونیستی در غزه
معاون ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه به شکست صهیونیست ها در حمله به غزه اشاره و تصریح کرد: با این شکست، دو اتفاق بزرگ در منطقه شكل گرفت؛ یكی برملا شدن دروغ بزرگ اسراییل مبنی بر قدرتمند بودن و قدرت مطلق منطقه بودن، چرا که جنگ 33 روزه، جنگ 22 روزه و جنگ اخیر غزه بیانگر شكست های فاحش رژیم صهیونیستی و ضعف مفرط نظامی این رژیم است، به نظر من بعد از شكست اخیر در غزه اسراییلی های غاصب قادر نخواهند بود از طریق تبلیغات و عملیات روانی این دروغ بزرگ را بیش از این ترویج كنند.
دوم، خودباوری در میان مردم منطقه به ویژه در جریان مقاومت است، اتفاق بزرگی که در سال های اخیر در منطقه رخ داده است، حداقل در شصت سال گذشته بی نظیر بوده است. پیروزی حزب الله پیروزی بسیار بزرگی بود، پیروزی جنگ 22 روزه مبارزین فلسطینی در غزه در تاریخ بی نظیر است، و اتفاق نادری كه اخیرا افتاد و صهیونیستها بیش از یك هفته نتوانستند به جنگ تمام عیاری كه آغاز كرده بودند، ادامه دهند، اینها واقعیت های بزرگی است. از یك طرف بسیار امیدواركننده و خوشحال كننده است، آن هم نه فقط برای مردم منطقه بلكه برای همه آزادگان جهان. ما  شور و شعف و خوشحالی را در بسیاری از راهپیمایی هایی كه در اقصی نقاط جهان بعد از پیروزی حماس و جهاد اسلامی در غزه رخ داد، مشاهده كردیم.
 
خودباوری آزادگان و ناامیدی تجاوزگران
جزایری در ادامه تاکید کرد: خودباوری بی نظیری در میان همه نهضتهای آزادیبخش، ملتها، مبارزین بعد از شكست اسراییلی ها در غزه به وجود آمده است. به نظر من این یك رویداد غیرمترقبه برای استكبار است، از این به بعد اسراییلی ها، در جناح شكست خورده هستند و مقاومت در اقصی نقاط جهان، (به خصوص مقاومت منطقه، مقاومت فلسطینی ها و حزب الله لبنان)، حرف اول را در معادلات سیاسی خواهد زد. این یك اتفاق و رویداد خارق العاده بود، و مردم و هم دولتها بایستی از این اتفاق و رویداد درس و عبرت بگیرند، اگر عبرتهای لازم را از این رویداد داشته باشیم می توانیم در برابر جبهه استكبار صف آرایی مناسبی داشته باشیم. طبل توخالی اسراییلیها پاره شده است، بخش سیاسی، اقتصادی، نظامی، اجتماعی جامعه اسراییل غاصب ترك برداشته است، به نظر من این تركها ترمیم بردار نیست،  به تعبیر بسیاری از عقلا و كارشناسان عالیرتبه  بایستی با صدای بلند بگوییم كه دوران، دوران زوال امپراطوری هایی مانند آمریكا، و قدرتهای خشنی مانند رژیم صهیونیستی است. به تعبیر دیگر، بایستی اعلام كنیم صدای شكستن جامعه غاصب اسراییل در سرزمین های فلسطینی به وضوح شنیده می شود، و دیر نیست زمانی كه این رژیم به نابودی كامل برسد.              
  
اعلام حمایت آشکار ایران از مقاومت فلسطین
معاون ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص "پیام" های اعلام حمایت تسلیحاتی ایران از مقاومت فلسطین اظهار داشت: موضوع فلسطین فقط متعلق به مسلمانان نیست حتی صرفا به منطقه نیز تعلق ندارد، بلكه مربوط به بشریت است، جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام كرده كه به همه مظلومان در هر نقطه جهان اگر بتواند كمك خواهد نمود، و خوشبختانه ما این كار را در حد توان خود انجام دادیم، درباره برادرانمان در سرزمینهای اشغالی فلسطین بارها اعلام كردیم كه ما هر كمكی كه بتوانیم نسبت به مردم مظلوم فلسطین و مقاومت منطقه انجام خواهیم داد، نكته حائز اهمیت درباره فلسطین آن است كه خوشبختانه گروه های مبارز فلسطین از مراحل اولیه تجهیزاتی و دفاعی عبور كرده اند، به عبارت دیگر هم اكنون مقاومت منطقه در حدی از توانمندی تجهیزاتی، علمی و فناوری دست پیدا كرده كه خود قادر به تولید و تجهیز خود است و عرصه های دفاعی قابل توجه و سامانه های متناسب با حمله را برای خود ایجاد كند. لذا از این حیث باید بگوییم خوشبختانه مقاومت منطقه مرحله اولیه تجهیز را پشت سر گذاشته، به مسائل علمی و فناوری دست پیدا كرده و البته جمهوری اسلامی ایران در این عرصه در هر بخشی از مقاومت كه ضروری باشد كمكهای لازم را ارائه خواهد نمود.
 
ناتوانی مطلق صهیونیست ها در حمله به ایران
جزایری در ادامه افزود: با توجه به واقعیتهای نظامی منطقه نه تنها رژیم صهیونیستی قادر به تهاجم نظامی به جمهوری اسلامی ایران نیست و اگر چنین اشتباه و خطایی از این رژیم سر زند مساوی با نابودی كیان این رژیم غاصب است؛ بلكه آمریكا نیز با همه توانش در شرایط امروز قادر به اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران نیست. كارشناسان عالی رتبه سیاسی و نظامی جهان به خوبی قادر به درك این سخن هستند، بسیاری از منافع آمریكا در تیررس نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است، اصولا ایران دارای یک پشتوانه استراتژیك در سراسر جهان است كه خود مانع بزرگی برای هر واحد سیاسی و  كشوری است كه قصد اقدام خصمانه و نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.
دلایل بسیار زیادی وجود دارد كه آمریكایی ها و صهیونیست ها قادر نیستند اقدام نظامی علیه ایران انجام دهند، البته باید ما اذعان داشته باشیم که بخش قابل توجهی از رسانه ها در اختیار صهیونیست ها و آمریكایی هاست، آنها از طریق عملیات روانی و تبلیغات دروغین تلاش می كنند خود را در همه عرصه ها غالب؛ و كشور مقابل و حریف را مغلوب جلوه دهند، لذا وانمود می كنند جمهوری اسلامی ایران هر لحظه در معرض یك اقدام و تهدید نظامی قرار دارد تا به این وسیله افكار عمومی را در جهت مورد نظرشان هدایت كرده و ایران را در افكار عمومی و رسانه ها یك كشور ضعیف نشان دهند، لذا آنچه مطرح می شود بایستی در راستای عملیات روانی به آن توجه كرد و به دور از واقعیت های صحنه امروز كشور ما و كشورهای مقابل است.
 
انتقاد از سکوت مجامع بین المللی در برابر تهدید به حمله
سردار جزایری با انتقاد از سازمان ملل و شورای امنیت به سبب سکوت در برابر تهدید یک کشور عضو این سازمان، گفت: رژیم ها و كشورهایی هستند كه صراحتا اعلام می كنند که می خواهند به كشور دیگری حمله نظامی كنند، این سوال از جوامع بین المللی و شورای امنیت و سازمان ملل متحد مطرح است كه چرا در برابر چنین اعلام های صریحی مبنی بر تجاوز یك كشور به كشور دیگر عضو سازمان ملل سكوت می كنند، این سوال بزرگ ما از مجامع بین المللی و مدافع حقوق بشر و سازمان های مردم نهاد، فرهیختگان، نخبگان، دانشجویان و اساتید و جامعه جهانی است؛ چرا علیه آمریكا و صهیونیستها با وجود صراحت كلامی مبنی بر حمله نظامی به ایران، سكوت می كنند؟ زمان شكستن این سكوت، به خصوص توسط اندیشمندان، دانشمندان و فرهیختگان جهانی فرارسیده است. ما سازمان های ضد جنگ بسیاری در اقصی نقاط جهان داریم كه باید به آمریكایی ها و صهیونیست ها به خاطر تهدید به اقدام نظامی علیه ایران اعتراض كنند. در عین حال من معتقدم با وجودی که این تهدیدها یک اقدام تبلیغاتی و عملیات روانی  است، اما این توقع به جایی است كه بپرسیم: چرا جامعه جهانی در برابر این خوی تجاوزگری سكوت كرده است؟
 
آمریکا و موشک قاره پیمای ایران
معاون ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به گزارش اخیر کنگرۀ آمریکا مبنی بر عدم انجام آزمایش موشک قاره پیما از سوی ایران در دو سال آینده، اظهار داشت:
اختلاف نظر در سازمان های اطلاعاتی آمریكا درباره جمهوری اسلامی ایران زیاد است، ما بی توجه به اظهار نظر آمریكایی ها به راه خود ادامه می دهیم. راه ما از مسیر علم، فناوری و دانش می گذرد. ما یك كشور مستقل هستیم، سیاست ها و منویات خاص خود را داریم و تلاش می كنیم در عرصه های مختلف از جمله در عرصه های دفاعی به بازدارندگی دست پیدا كنیم، بنابراین برای ما اهمیت ندارد كه آمریكاییها چه برداشتی نسبت به دستیابی ما به علوم و تبدیل آن به تجهیزات دفاعی و نظامی داشته باشد. ما به سرعت در حال پیمودن این مسیر هستیم و در عین حال آمریكایی ها گاهی با توجه به برخی رزمایش هایی كه انجام می دهیم، به بعضی از توانمندی های ما پی می برند، و در آینده نیز برخی توانمندی های جدید جمهوری اسلامی ایران در عرصه های دفاعی را مشاهده خواهند كرد.
 

پربیننده ترین خبرها