تداوم شهرک سازی صهیونیستها،

انتفاضه سوم فلسطينيان در راه است

انتفاضه سوم فلسطينيان در راه است
دوشنبه 20 آذر 1391 - 18:00

رام الله (العالم)- فلسطينيان سالروز واقعه انتفاضه اول در سال 1987 ضد رژيم صهيونيستي را كه مقدمه اي براي انتفاضه دوم ملت فلسطين بود، گرامي داشتند.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار شبكه خبري العالم از رام الله، فلسطينيان معتقدند كه كرانه باختري با توجه به حملات اخير صهيونيستها به غزه ، درآستانه شروع انتفاضه سوم بود كه با ادامه اقدامات اين رژيم در سركوب ملت فلسطين و گسترش شهرك سازي هر لحظه انتظار جرقه انتفاضه سوم وجود دارد.
زمستان سردي بود اما جوانان فلسطيني سنگ به دست در كرانه باختري و نوار غزه  اين سرما را به گرماي دلپذيري تبديل كردند، دهه اول اكتبرسال 1987 نسيم خيزش ملت فلسطين وزيدن گرفت و بعدها به انتفاضه اول معروف شد.
در اين انتفاضه كه بيش از يك هزار و 300 فلسطيني شهيد شدند، موضوع فلسطين كه سالها با سهل انگاري كشورهاي عربي و توطئه كشورهاي غربي به فراموشي سپرده شده بود به عنوان يك مساله مهم در سراسر دنيا مطرح شد و  مردم همه عالم را مجبور كرد كه با ملتي كه تل اويو در صدد تبعيد آن بود، همدردي و همكاري كنند.
"عزام الاحمد" عضو كميته مركزي جنبش فتح در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت : اگر انتفاضه سال 1987 نبود، طرح پذيرش فلسطين به عنوان دولت عضو غير ناظر سازمان ملل متحد، كه تقريبا طي آن همه جهان ملت فلسطين را به رسيمت شناخته  و حق اين ملت در ايجاد دولت مستقل را در نظر گرفتند، اجرايي نمي شد.
اين امر رژيم صهيونيستي را به شدت نگران كرده است و اين رژيم همچنين از آغاز انتفاضه سوم فلسطين هراس دارد به همين دليل از چند هفته پيش حملات آن روز به روز در حال افزايش است .
مصطفي البرغوثي دبير كل ابتكار ملي فلسطين نيز به العالم گفت: رژيم صهيونيستي امروز به خوبي مي داند با اقدامات خود در شهركسازي ، سركوب  و آزار و اذيت مردم فلسطين، روز به روز منطقه را  به سوي انفجار پيش مي برد، بنابراين وقوع اين انفجار حتمي است  و به نظر من  مقاومت و انتفاضه مردمي گسترده اي در پاسخ به اقدامات رژيم اسرائيل آغازخواهد شد.
اگر چه بر خلاف ملت فلسطين، درميان سياستمداران عده اي با آغاز انتفاضه سوم موافق و عده اي مخالفند اما مردم فلسطين با جديت و آشكارا از اين مساله سخن مي گويند لذا بعيد نيست كه انتفاضه سوم در شرايط كنوني به وقوع بپيوندد.
يكي از شهروندان فلسطيني به خبرنگار العالم گفت : رژيم صهيونيستي با شهرك سازي در حال قورت دادن سرزمين فلسطين است و اشغالگران زندگي ما را از هر سو محاصره كرده اند به همين دليل انتظار مي رود كه مردم فلسطين به جايي برسند كه با خروج بر اشغالگران عليه آنان قيام كنند.
هيچ كس نمي تواند زمان و مكان و شكل اين انتفاضه را تعيين كند واشغالگران نيز براي اطلاع از نزديك شدن به زمان وقوع آن چاره اي جز توسل به كف خوان ، قيافه شناس يا ساحر ندارند زيرا هر روز به روز مقابله و قيام ملت فلسطين براي پس گرفتن زمين هايشان به ويژه در كرانه باختري، نزديكتر مي شوند.
AM - 09 - 23:07
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها