خشنودي عربستان از همراهی با حامیان صهیونیسم

خشنودي عربستان از همراهی با حامیان صهیونیسم
دوشنبه 20 آذر 1391 - 18:03

ولي عهد و وزير دفاع عربستان در جريان ملاقات با هياتی از نمایندگان كنگره آمريكا در رياض با اشاره به عمق روابط دو كشور، مواضع مشابه رياض با واشنگتن، حامي بي قيد وشرط رژيم صهيونيستي را در قبال مسائل منطقه و جهان ستود.

به گزارش دوشنبه پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم به نقل از خبرگزاري عربستان، سلمان بن عبدالعزيز ولي عهد و وزير دفاع عربستان سعودي در این دیدار با تاكيد بر تلاش عربستان به منظور تقويت روابط دو جانبه، نسبت به همكاري استراتژيك دو كشور و تبادل ديدارها در سطوح بالا ابراز خشنودي كرد.
در اين ديدار رياست هيات آمريكايي را مايكل راجرز رييس كميته اطلاعات کنگرۀ اين كشور به عهده داشت.
گفتنی است، وزارت دفاع آمريكا ماه گذشته طرح فروش 20 فروند هواپيماي ترابري سي – 130 و پنج فروند هواپيماي لجستيكي كي سي 130 به عربستان به بهاي شش ميليارد و 700 ميليون دلار را به كنگره ابلاغ كرد.
اين قرارداد شامل 120 موتور هواپيما، 25 سامانه ارتباطي ناتو به نام «لينك 16»، قطعات يدكي و آموزش هاي لازم است.
آژانس آمريكايي مسئول قرارداد در اين باره اعلام كرد: عربستان به منظور حفظ توانمندي خود به اين هواپيماها نیاز دارد، البته 25 فروند هواپيما هرگز نمي تواند موازنه نظامي در منطقه را تغيير دهد.
 رياض در سال هاي گذشته خريدهاي نظامي خود را به شكلي محسوس افزايش داد و اواخر سال 2010 بزرگترين قرارداد تسليحاتي به ارزش حدود 60 ميليارد دلار به منظور خريد ده ها فروند هواپيما و بالگرد را با واشنگتن امضا كرد.
 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها