حمايت فعالان مالزيايي ازكشاورزان غزه

حمايت فعالان مالزيايي ازكشاورزان غزه
دوشنبه 20 آذر 1391 - 19:18

غزه (العالم)- وزارت كشاورزي دولت منتخب فلسطين درغزه از حمايت فعالان صلح مالزيايي از طرح جديد توسعه كشاورزي در سرزمين هاي آزاد شده در جنگ 8 روزه، و اعلام همبستگي با كشاورزان فلسطيني در اين منطقه خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار شبكه خبري العالم، وزارت كشاورزي فلسطين در غزه ، طرحي ملي را براي كمك به توسعه كشاورزي در اراضي فلسطيني آزاد شده كه از جمله حاصلخيزترين مناطق درباريكه غزه است، درنظر گرفته و قرار است كه فعالان مالزيايي كه وارد مناطق هم مرز در سرزمين هاي اشغالي شده اند ، با حضور محل اين طرح، همبستگي خود را با كشاورزان فلسطيني اعلام كنند.
نيروهاي رژيم صهيونيستي تا پيش از پيروزي فلسطينيان در جنگ غزه، با ايجاد منطقه حائل امنيتي در مناطق مرزي فلسطين با سرزمين هاي اشغال شده، مانع از فعاليت كشاورزان فلسطيني در اين مناطق مي شدند.
نيروهاي اشغالگر پس از توافقنامه آتش بس مجبور به عقب نشيني از اين مناطق شدند كه اين عقب نشيني پيروزي بزرگي براي مقاومت به شمار مي رود.
"علي الطرشاوي" قائم مقام وزارت كشاورزي فلسطين غزه در مصاحبه با العالم ، گفت: اين اقدام به دنبال بازپس گيري اين بخش ارزشمند از سرزمين فلسطين و ورود ما به اين منطقه به خواست خداوند و با كمك مقاومت صورت گرفت و وظيفه ما به عنوان مسئولان وزارت كشاورزي اين است كه اين طرح را از هم اكنون آغاز كنيم .
120 فعال مالزيايي خواهان حضور در محل اجراي اين طرح با هدف رساندن اين پيام آشكار به رژيم اشغالگر هستند كه ملت هاي اسلامي امروزه در سرزمين غزه در كنار ملتي ايستاده است كه با اشكال مختلف اشغالگري مبارزه مي كند.
"سفيان ابومقداد" رئيس هيات مالزيايي درمصاحبه با خبرنگار العالم، تصريح كرد: براي اعلام همبستگي با ملت فلسطين به غزه آمده ايم و ما همواره دركنار ملت فلسطين بوده و هستيم .
موضوع اين منطقه حائل به سال 2000 و زمان شروع انتفاضه الاقصي برمي گردد و اين منطقه در امتداد ديوار حائل مرزي به داخل باريكه غزه قرار دارد. اين درحاليست كه پيش از از اين تك تيراندازان اسرائيلي مستقر در برج ها به هركسي كه به اين ديوار نزديك مي شدند، تيراندازي مي كردند و تا كنون ده ها نفر از فلسطيني هاي ساكن مناطق مرزي بر اثر اين تيراندازي ها به شهادت رسيده اند.
"رجب ابو محمدين" كشاورز فلسطيني در مصاحبه با العالم ، گفت : من كشاورزي هستم كه زمينم را چهار بار كشت كردم و هر بار نيروهاي اسرائيلي آنرا تخريب كردند اما با اين حال باز هم اميد خود را از دست ندادم و با ادامه كشت و كار به آن ها اعلام مي كنم كه ما در سرزمين خود مقاوم و پايدار هستيم و به هيچ وجه از سرزمين خود چشم پوشي نخواهيم كرد و اينجا سرزمين ما خواهد بود ، همانگونه كه سرزمين آباء و اجدادي ما بوده است.
كشاورزان باريكه غزه براي اولين بار در طول دوازده سال گذشته، مي توانند اراضي خود را كه در گذشته بر اثر تعدي رژيم اسرائيل از فعاليت درآن محروم شده بودند، دو باره آباد كنند.

10-15:01  
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها