مالی

کودتاچیان نخست وزیر مالی را مجبور به استعفا کردند

کودتاچیان نخست وزیر مالی را مجبور به استعفا کردند
سه شنبه 21 آذر 1391 - 11:18

شیخ مودیبو دیارا نخست وزیر دولت انتقالی مالی ساعاتی پس از بازداشت توسط نظامیان و کودتاچیان سابق این کشور، از سمت خود استعفا داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری فرانسه روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: دیارا در اظهارات کوتاه رسمی در تلویزیون ملی مالی استعفای خود و دولتش را اعلام کرد.
این استعفا ساعاتی پس از آن اعلام شد که دیارا به دستور « احمدو سانوگو» رهبر کودتاچی سابق که در ماه مارس احمدو تومانی توره رییس جمهوری سابق مالی را برکنار کرده بود، بازداشت شد.
این گزارش افزود: دیشب، حدود بیست نظامی از پایگاه نظامی  کاتی در خارج از باماکو و مقر کودتاچیان سابق با ورود به منزل نخست وزیر، وی را بازداشت کرده به یک پایگاه نظامی انتقال دادند.
یکی از اطرافیان دیارا که نامش فاش نشد، اعلام کرد : نظامیان در خانه و اقامتگاه نخست وزیر را شکسته و با خشونت او را با خودبردند .
این گزارش با بیان این که به گفته شاهدان دیارا قرار بود دیشب برای معاینات پزشکی به پاریس سفر کند و به همین منظور خود را برای رفتن به فرودگاه آماده کرده بود، افزود : پیام ضبط شده دیارا که قرار بود از تلویزیون ملی این کشور پخش شود توسط نظامیانی که مقر تلویزیون باماکو رفته بودند، مصادره شد .
این گزارش افزود: نخست وزیر انتقالی مالی بارها تمایل خود را برای مداخله نیروهای بین المللی در شمال مالی که در اشغال گروه های افراطی قرار دارد، اعلام کرده بود و این در حالی است که رهبر کودتاچیان سابق با این امر مخالف بود .
بر پایه این گزارش ، پس از کودتای ماه مارس در مالی ، بخش شمالی این کشور به تصرف گروهای افراطی مسلح وابسته به ˈ القاعده ˈ شاخه مغرب عربی درآمد.
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها