دیپلمات های غربی می گویند:

افشای دروغ پراکنی اسرائیل علیه ایران

افشای دروغ پراکنی اسرائیل علیه ایران
سه شنبه 21 آذر 1391 - 12:03

دیپلمات های غربی می گویند اسرائیل اخبار نادرستی درباره فعالیت های هسته ای ایران منتشر می کند که این اقدام تاثیر منفی بر فعالیت های غرب برای توقف برنامه هسته ای ایران داشته است

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه انگلیسی گاردین، نوشت: دیپلماتهای غربی معتقدند اقدامات اسرائیل در ارائه اطلاعات نادرست از برنامه هسته ای ایران نتایج معکوسی داشته و تحقیقات از فعالیت های هسته ای ایران در گذشته و رویکردهای فعلی تهران را زیر سئوال می برد.
یکی از این موارد، گزارش اخیر خبرگزاری آسوشیتدپرس است که اطلاعاتی درباره جزئیات آزمایشی موسوم به انفجار هسته ای در مقایس محدود را می دهد، اما دانشمندان به زودی متوجه این اشتباه می شوند و اهمیت و درستی گزارش آسوشیدت پرس را زیر سئوال می برند.
پس از این گزارش، یکی از نشریه های تخصصی در مطلبی می گوید که این گزارش یک تحلیل نخ نماشده است و بیشتر به فریبکاری می ماند.
گاردین نوشت: اطلاعات افشا شده اخیر که بعدها مشخص شد بخشی از گزارشهای اطلاعاتی در خصوص تلاش ایران برای دست یافتن بر سلاح هسته ای است، تحقیقات آژانس بین المللی انرژی اتمی را زیر سئوال می برد.
انتشار اطلاعات آژانس بین المللی انرژی هسته ای درباره خلاصه این گزارش در نوامبر سال 2011 ، منجر به اعمال تحریم های بیشتری بر ایران از سوی آمریکا یا اتحادیه اروپا شد.
مقامات غربی معتقدند اسرائیل منبع انتشار این اطلاعات بوده و همچنین بخشی از تحقیقات سازمان انرژی هسته ای درباره ایران را افشا کرده است؛ اطلاعاتی که بر اساس گزارشات نادرست منتشر شده بود.
گاردین می افزید: اطلاعات افشا شده بخشی از جنگ مجازی فزاینده در برابر برنامه هسته ای ایران است که آژانس انرژی هسته ای آن را از وین پایتخت اتریش آغاز کرده است مکانی که موساد مانند دیگر سازمانهای اطلاعاتی غربی با قدرت در آنجا فعالیت دارند.
 
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها