به بهانه بیماری

کلینتون سفرش به مراکش را لغو کرد

کلینتون سفرش به مراکش را لغو کرد
سه شنبه 21 آذر 1391 - 14:36

هيلاري كلينتون وزير امور خارجه آمريكا سفر هفته جاري خود به كشورهاي مغرب، تونس و امارات را به علت بيماري لغو كرد.



به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم؛ فيليپ راينس مشاور وزير خارجه آمريكا و سخنگوي رسمي وي در نامه اي الكتروني گفت كه كلينتون به علت ابتلاي دستگاه گوارش وي به يك ويروس اين سفر را لغو كرد.
وي افزود: كلينتون فردا چهارشنبه براي شركت در نشست بين المللي موسوم به "دوستان ملت سوريه" به مراكش و هچنين روز بعد از آن تونس و روز جمعه به ابوظبي سفر نخواهد كرد.
راينس تصريح كرد: با توجه به اينكه كلينتون همچنان احساس درد دارد اين هفته به جاي عزيمت به شمال آفريقا و خاورميانه در اينجا باقي خواهد ماند و وليام برنز معاون كلينون به نمايندگي از وي در نشست دوستان ملت سوريه در مراكش شركت خواهد كرد.
منابع مطلع می‌گویند که بیماری کلینتون تنها بهانه بوده و وی به دلیل پاره‌ای ملاحظات سیاسی بین‌المللی سفرش به مراکش را لغو کرده است که شاید مهمترین آن، بررسی توافقاتی است که چندی پیش در برلین با همتای روسی‌اش داشت.
از سوي ديگر، ويكتوريا نولاند سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا گفت كه كشورش حمايت از ماموريت اخضر ابراهيمي نماينده سازمان ملل در امور سوريه را جايگزيني براي طرح‌هايش به منظور تقويت مخالفان سوري جهت ايفاي نقشي سياسي بويژه در مناطق تحت كنترل مخالفان نمي‌داند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها