اشتون: راه حل بحران سوریه؛ سیاسی است

اشتون: راه حل بحران سوریه؛ سیاسی است
سه شنبه 21 آذر 1391 - 15:19

تهران(العالم)-21/09/91- وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست خود در بروکسل درباره بحرانی بودن وضعیت سوریه هشدار داده و خواستار یافتن راه حل سیاسی برای این بحران شدند .


گفتنی است وزرای اتحادیه با احتیاط در به رسمیت شناختن کامل ائتلاف ملی سوریه مخالفان، بر ادامه حمایت مالی و بشردوستانه از مخالفان تاکید کردند.
گفتنی است "احمد معاذ الخطیب" رئیس ائتلاف مخالفان سوریه دو روز پیش از برگزاری کنفرانس دوستان سوریه درمراکش، برای جلب حمایت بیشتر اروپا برای اولین بار در مذاکرات وزرای خارجه در بروکسل شرکت کرد.
"کاترین اشتون" نماینده عالی سیاست خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: همه بر حل  بحران سوریه با راهکارهای سیاسی توافق دارند و اجرای آن نیز وجه اشتراک اخضرابراهیمی و معاذ الخطیب است .
به نظر می‌رسد هشدار اروپا به دمشق و تکذیب صریح استفاده از سلاح شیمیایی توسط رئیس ائتلاف، بیانگر اختلافاتی است این در حالی است که برخی کشورهای اروپایی نیز درباره اینکه این ائتلاف  نماینده همه مردم سوریه باشد دچار شک و تردید شده‌اند.
"میخائل اشپیندلگر"  وزیر امور خارجه اتریش نیزگفت : رئیس این ائتلاف باید همه مردم و رهبران گروههای مخالف را بدون استثنا برای تعیین  نحوه همه پرسی برای مرحله اتی مشارکت دهد و این مساله در شرایط فعلی بسیار ضروری است.
"نیکولا ملادینوف" وزیر امور خارجه بلغارستان نیز گفت: باید برای حل بحران سوریه به دنبال راهکار سیاسی باشیم و مخالفان باید برای اجرایی شدن این راه حل تقویت شوند.
لازم به ذکر است کشورهای اروپایی تاکید دارند که امکان ندارد طرح  تصمیم ممنوعیت واردات سلاح به سوریه پیش از پایان سه ماه مهلت مشخص شده لغو شود.
گفتنی است گروه مخالفان سوری مقیم خارج  در این  رایزنی های سریع و گذرا، سی میلیون یورو اضافه از اتحادیه اروپا دریافت کردند اما پیش بینی می‌شود مبالغی بیشتری نیز به دست آورند و هم چنین ممنوعیت واردارت سلاح که در کنفرانس مراکش تصویب شد، نیز لغو شود.
MKH-11-04:40

پربیننده ترین خبرها