دستگاه قضایی مصر در همه پرسی قانون اساسی شرکت می کند

دستگاه قضایی مصر در همه پرسی قانون اساسی شرکت می کند
سه شنبه 21 آذر 1391 - 18:42

قاهره (العالم) - تشکل حامیان "استقلال دستگاه قضایی مصر" که از قضات این کشور هستند، مشارکت خود را در روند همه پرسی مردمی درباره قانون اساسی جدید ،اعلام کرد و از قضات خواست متحد شوند و خود را از کارزار سیاسی دور نگه دارند.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار شبکه خبری العالم، محمد ناجی درباله معاون دادگاه تجدید نظر و عضو تشکل حامیان "استقلال قضایی مصر" در یک کنفرانس خبری گفت: رای ملت منبع همه قدرتها و به منزله نقشه راه آشکار و ایمنی برای برون رفت میهن از خطر اختلاف و هرج و مرج است.
وی افزود: اعضای تشکل حامیان "استقلال دستگاه قضایی مصر" بر مشارکت خود در نظارت بر همه پرسی درباره پیش نویس قانون اساسی تاکید می کنند.
حسین عبدالحمید قائم مقام سازمان عفو بین الملل در خاور میانه نیز در حاشیه این کنفرانس در گفتگو با خبرنگار العالم گفت: با سیطره تفکر اخوانی (اخوان المسلمین) بر کل کشور مخالف هستیم. گمان می کردیم روز همه پرسی قانون اساسی جشنی برای ملت خواهد بود اما این قانون اساسی و مرسی به خون شهدا و زخمیان آغشته شده اند.
همچنین محمد عوّاد هماهنگ کننده جنبش جوانان برای عدالت و آزادی نیز خاطرنشان کرد: جوانان انقلاب این قانون اساسی را که فقط در خدمت یک گروه یعنی اخوان المسلمین است رد می کنند. نتیجه همه پرسی هر چه باشد انقلاب در میدانها ادامه خواهد یافت.
همه پرسی پیش نویس قانون اساسی جدید مصر 15 دسامبر (25 آذر ماه) برگزار خواهد شد.

MKH-11-10:36
 

پربیننده ترین خبرها