عضو شورای مرکزی جمعیت وفاق:

ادعای آزادی بیان در بحرین،دروغ رسانه ای است

ادعای آزادی بیان در بحرین،دروغ رسانه ای است
سه شنبه 21 آذر 1391 - 19:14

منامه(العالم)- عضو شوراي مركزي جمعيت اسلامي وفاق ملي بحرين، برخوردار بودن مردم کشورش از آزادی بیان و عقیده و برگزاری تظاهرات، را مشتی ادعا و دروغ رسانه ای دانست و گفت: رژیم آل خلیفه حتی در روز جهانی حقوق بشر نیز از سرکوب ملت دست نکشید .

مجید میلاد روز سه شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: ادعای اعطای آزادی از سوی رژیم حمد بن عیسی آل خلیفه ، شاه بحرین، به ملت این کشوردرحالی است که هیچ اقدامی برای اجرایی شدن این ادعاها صورت نمی گیرد درحالی که آزادی بیان و اظهار عقیده قبل از آن که حقی قانونی باشد حقی انسانی است که ملت بحرین و همه انسانهای روی زمین باید از آن برخوردار باشند.
وی افزود: رژیم ادعا می کند که آزادی برگزاری تظاهرات و اظهار عقیده را به ملت داده است اما درهمین حال قوانینی تصویب می کند که بر اساس آن برگزاری تظاهرات فقط باید با صلاحدید مقامات باشد و در مواردی مانند صیانت از وحدت و جلوگیری از تفرقه مجاز است.
میلاد خاطرنشان کرد به عقیده ما رژیم خودش تنها و مهم ترین عامل تهدید وحدت ملی و ایجاد فتنه مذهبی در بحرین است. پس در واقع نه تنها اتفاق تازه ای نیفتاده بلکه ما نگران افزایش سرکوب آزادی های بیان و برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز هستیم.
عضو شوراي مركزي جمعيت اسلامي وفاق ملي بحرين به زندانی شدن نبیل رجب فعال حقوقی مشهور بحرینی اشاره کرد و گفت: او فقط به خاطر اظهارنظرش به دوسال زندان محکوم شده است.
وی در مورد ادعای رژیم بحرین نسبت به اعتراف جامعه جهانی به پذیرش مفاد کمیته مشورتی حقوق بشر از سوی بحرین افزود: ادعای پادشاه بحرین به وجود آزادی بیان و برگزاری تظاهرات برای قانع کردن جامعه جهانی کافی نیست زیرا هیچ کمیته حقوقی رسمی تا کنون اجرایی شدن مفاد گزارش شریف بسیونی رییس کمیته حقیقت یاب بحرین، را تایید نکرده است.
میلاد با اشاره به اجلاس گفتگوی منامه خاطرنشان کرد: اغلب شرکت کنندگان خواهان تحقق خواسته های ملت از طریق گفتگو برای پایان یافتن بحران سیاسی بحرین هستند.
عضو شوراي مركزي جمعيت اسلامي وفاق ملي بحرين ضمن تاکید بر لزوم ایجاد یک دولت دموکرات که به حقوق ملت احترام بگذارد، افزود: شرکت برخی گروه ها در اجلاس منامه به منزله تایید اقدامات رژیم نیست. ضمن این که امروز رژیم آل خلیفه از سوی جامعه بین المللی به شدت تحت فشار است تا به بحران سیاسی پایان دهد و حقوق مصادره شده ملت را به آنها بازگرداند.
میلاد افزود: هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا نیز به اجلاس منامه دعوت شده بود اما طبق گفته یکی از روزنامه های بین المللی ،به دلیل این که رژیم به توصیه های بسیونی عمل نکرده است کلینتون از حضوردر اجلاس امتناع کرد.
Mn  13:42  11

پربیننده ترین خبرها