تلاش ترکیه برای زمینه سازی مداخله ناتو در سوریه

تلاش ترکیه برای زمینه سازی مداخله ناتو در سوریه
سه شنبه 21 آذر 1391 - 22:08

روزنامه الوطن سوریه به نقل یک منبع رسمی سوری تاکید کرد: استقرار موشکهای پاتریوت ناتو در مرز ترکیه با سوریه، جنجال آفرینی علیه دمشق و زمینه سازی برای مداخله نظامی ناتو در سوریه برای حمایت از گروه های مسلح است.

به گزارش سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، این منبع رسمی سوری افزود: هدف دیگر این اقدام، تحت الشعاع قرار دادن تلاش های اخضر الابراهیمی نماینده سازمان ملل متحد درامور سوریه، در زمینه ایجاد راهکار سیاسی به منظور برون رفت از بحران سوریه می باشد.
این در حالی است که جان ایف لودرین وزیر دفاع فرانسه اعلام کرد، پاریس قصد مداخله در سوریه را ندارد و مدعی شد که سلاح شیمیایی موجود در اختیار ارتش سوریه در انبارها قرار دارد و ما مکانش را می دانیم.
وزیر دفاع فرانسه گفت: سوریه سلاح شیمیایی را به کار نخواهد گرفت اما اگر بشار اسد رییس جمهور سوریه از این سلاح استفاده کند، تدابیر مورد توافق با هم پیمانانمان را اتخاذ خواهیم نمود.
این در حالی است که ارتش سوریه به موفقیت های زیادی در زمینه مبارزه با گروه های مسلح دست یافته و عملیات علیه این گروه ها در برخی مناطق ریف دمشق عمدتا در داریا، دوما، ببیلا و غوطه شرقی ادامه دارد. 
در حلب  نیز 11 نفر عمدتا از کردها بر اثر حمله خمپاره ای افراد مسلح به محله الشیخ مقصود کشته شدند، همچنین درگیریهایی در اطراف مدرسه آموزش نظامی در شمال حلب در جریان است.
 
 
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها