دکتر جبلی در کنفرانس خبری:

بازداشت یک زن خبرنگار مسلمان بدون هیچ دلیل یک رسوایی برای آمریکاست/ دستگاه قضایی ایران پرونده بازداشت مرضیه هاشمی را پیگیری می کند

بازداشت یک زن خبرنگار مسلمان بدون هیچ دلیل یک رسوایی برای آمریکاست/ دستگاه قضایی ایران پرونده بازداشت مرضیه هاشمی را پیگیری می کند
چهارشنبه 26 دی 1397 - 16:00

معاون برون مرزی رسانه ملی تاکید کرد: بازداشت یک زن خبرنگار مسلمان بدون هیچ دلیل یک رسوایی برای آمریکاست.

العالم _ ایران / سیاسی

دکتر پیمان جبلی معاون برون مرزی رسانه ملی و رئیس شبکه پرس تی وی امروز در کنفرانسی خبری در شبکه پرس‌تی‌وی به ابعاد گوناگون رفتارغیرقانونی آمریکا در بازداشت بی‌دلیل خبرنگار این شبکه پرداخت.

وی دولت آمریکا را مسئول وضعیت سلامت مرضیه هاشمی دانست و تصریح کرد: خواهان آزادی وی هستیم و دولت آمریکا باید به خاطر برخورد غیرانسانی اش رسما عذرخواهی کند.

رئیس شبکه پرس تی وی بیان داشت: از حقوق مرضیه هاشمی تا آخرین لحظه دفاع خواهیم کردم و وضعیت او را لحظه به لحظه دنبال می کنیم.

دکتر جبلی یادآور شد: آنچه که برای مرضیه هاشمی روی داد بخشی از بهای سنگینی که رسانه های ما پرداخت می کنند از همین رو از هیچ تلاشی برای دفاع از مرضیه هاشمی و آزادی او فروگذار نخواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: مرضیه هاشمی ممکن است به سبب انتقادات آشکارش از مواضع آمریکا در قبال رژیم اشغالگر و اسلام هراسی بازداشت شده باشد.

معاون برون مرزی رسانه ملی تاکید کرد: بازداشت یک زن خبرنگار مسلمان بدون هیچ دلیل یک رسوایی برای آمریکاست.

وی اظهارداشت: دستگاه قضایی ایران پرونده بازداشت مرضیه هاشمی را پیگیری خواهد کرد.

معاون برون مرزی سازمان صداوسیما خاطرنشان کرد: مرضیه هاشمی همیشه منتظر یک اتفاق بود و همیشه در این مسیرهای سخت حاضر به مقاومت و پایداری بود. مسئله مرضیه هاشمی مسئله بشریت و رسانه است. خبرنگار، مسلمان و سیاه پوست بودن او، افکار عمومی جهان را به حرکت وادار کند. امیدوارم هرچه زودتر آمریکایی ها دلیل دستگیری این خبرنگار خانم را هرچه زودتر اعلام کنند.

وی با اشاره به پیگیری های مقامات ایرانی و احتمال بازداشت طولانی مدت وی گفت: این یک افتضاح بزرگ در حقوق بشر آمریکاست و این تناقض ها را پررنگ می کند که چقدر جنایت می کنند. امیدواریم فشار افکار عمومی و رسانه ها زمینه آزادی وی را فراهم کند.

دکتر جبلی با اشاره به تحت نظر بودن فرزند مرضیه هاشمی، گفت: علاوه بر اینکه مرضیه هاشمی تفهیم اتهام نشده پسرش رضا هاشمی هم تحت نظر پلیس آمریکاست اما او هم تفهیم اتهام نشده است و دادگاه رضا هاشمی هم معلوم نیست چه زمانی برگزار شود. امیدوارم موسسات و نهادهای حمایت کننده و حقوق بشر رسانه ای وارد عمل شوند و جلوی این جنایت های غیرانسانی و عوام فریبی های آمریکایی ها بایستند. این افتضاح بزرگ رسانه ای را فریاد کنند تا همه دنیا بدانند آمریکا با یک رسانه ای مسلمان و یک مادر سیاه پوست آمریکایی چه کرده است.

پربیننده ترین خبرها