ادامۀ حضور 300 سلفی اردنی در سوریه

ادامۀ حضور 300 سلفی اردنی در سوریه
چهارشنبه 22 آذر 1391 - 20:56

یک جریان سلفی اردنی اعلام کرد که تا کنون 300 تن از اعضایش را برای " جهاد" به سوریه فرستاده است .

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد الشلبی"، یکی از سران جریان سلفی افراطی در اردن موسوم به " ابوسیاف "، از ورود 4 تن دیگر از اعضای این گروه به سوریه خبر داد.
وی به " یونایتد پرس اینترنشنال"، گفت: 4 تن از برادران ما صبح روز سه شنبه به درعا در جنوب سوریه رفتند تا با پیوستن به گردان های "التوحید"، با ارتش سوریه وارد "جهاد" شوند؛ آنها امروز خبر دادند که به سلامت به مقصد رسیده اند.
ابو سیاف اخیرا اعلام کرده بود که 300 تن از اعضای گروهک او برای "جهاد علیه نظام علوی دمشق" در سوریه حضور دارند و برخی از آنها اعضای بلندپایه ای هستند که در دمشق، درعا، حلب و ادلب مسئولیت های مهمی را به عهده دارند.
گفتنی است، از ابتدای بحران سوریه عناصر افراط گرای سلفی و وهابی با شستشوی مغزی شیوخ تندرو و به بهانه جهاد به سوریه می روند و دست به اقدامات تروریستی می زنند؛ این عناصر به صورت مستقیم تحت حمایت مالی و تسلیحاتی برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس مثل عربستان سعودی و قطر قرار دارند.
از این دست می توان به نمونه ای دیگر در اردن اشاره کرد که در ماه گذشته فردی به فتوای پدرزنش برای "خودکشی" و به بهانۀ "جهاد" به سوریه رفت و خود را در مقابل یک پادگان ارتش منفجر کرد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها