دلیل حمایت آمریکا از ائتلاف مخالفان سوریه

دلیل حمایت آمریکا از ائتلاف مخالفان سوریه
پنج‌شنبه 23 آذر 1391 - 13:19

کارشناس سوری، دلیل حمایت آمریکا و هم پیمانان آن از گروه مخالفان در ائتلاف ملی را ناکام ماندن اقدامات گروه های تروریستی و مخالفان مسلح در سوریه دانست.

" خلف المفتاح " مدیر کل مؤسسه چاپ و نشر "الوحده"سوریه، در مصاحبه با شبکه العالم گفت: به رسمیت شناختن تشکّل موسوم به ائتلاف ملی سوریه به عنوان نماینده قانونی مردم یا تنها نماینده مردم و عناوین دیگر، هیچ ارزش واقعی و حقوقی ندارد و آمریکا و متحدانش نمی توانند برای مردم سوریه تعیین تکلیف کنند.
وی قوای مقننه، مجریه و رئیس جمهوری منتخب سوریه را  نمایندگان مردم این کشور دانست و تأکید کرد: به رسمیت شناختن ائتلاف ملی چیزی را تغییر نخواهد داد.
المفتاح خاطرنشان کرد : آمریکا که خود ائتلاف ملی سوریه را به وجود آورده ، طبیعی است همراه متحدانش آن را به رسمیت بشناسد و به تبلیغ آن در مجامع بین المللی بپردازد.
وی افزود:  گروه های تروریستی فعال در سوریه در نیل به اهداف خود ناکام مانده اند و اعتراف به ائتلاف ملی سوریه در چنین برهه ای با هدف تأثیرگذاری بر اوضاع این کشور برای تأمین منافع حامیان این تشکّل صورت گرفته است.
المفتاح با اشاره به این که آمریکا یکی از عاملان اصلی بروز بحران سوریه است، تأکید کرد: آمریکا مواضع ضد و نقیضی در قبال سوریه اتخاذ می کند زیرا چند روز پیش یک گروه مخالف در سوریه را در لیست گروه های تروریستی قرار داد در حالی که این گروه به فعالیت تروریستی خود در سوریه ادامه می دهد و اینک نیز گروه دیگری را به عنوان نماینده مردم سوریه به رسمیت شناخته است.
مدیر کل مؤسسه چاپ و نشر "الوحده" سوریه خاطرنشان کرد: حمایت آمریکا از گروه های مسلح در سوریه، نشان می دهد که آمریکا درصدد حل مسالمت آمیز بحران سوریه نیست بلکه می خواهد نظام قانونی این کشور را به عنوان یکی از محورهای مقاومت سرنگو ن کند.
المفتاح  اظهار داشت، حامیان گروه های تروریستی فعال در سوریه نتوانسته اند به اهداف خود برسند و به همین علت تلاش می کنند با حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه های مسلح در سوریه و اعزام تروریستها به سوریه، تغییراتی کلی را در این کشور ایجاد کنند.
MKH-12-16:45

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها