در گفتگو با العالم مطرح شد؛

قاسمی: در آمریکا سیستم نژادپرستانه و آپارتاید حاکم است/ از طرق دیپلماتیک پیگیر آزادی "مرضیه هاشمی" هستیم

قاسمی: در آمریکا سیستم نژادپرستانه و آپارتاید حاکم است/ از طرق دیپلماتیک پیگیر آزادی
چهارشنبه 26 دی 1397 - 22:58

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه آمریکا در دستگیری خبرنگار پرس تی وی متضرر می شود گفت: حتما از طرق دیپلماتیک پیگیر آزادی ایشان هستیم تا بتوانیم درزمان لازم اطلاعات لازم را به مردم عزیزمان اعلام کنیم.

العالم _ ایران / سیاسی

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در گفتگوی اختصاصی با العالم در واکنش به دستگیری خبرنگار پرس تی وی در آمریکا گفت: مرضیه هاشمی پس از ورود به آمریکا برای عیادت از برادر خود به طرز ناخوشایندی توسط نیروهای امریکایی دستگیر و هیچ گونه شان و شعوناتی رعایت نشد و متاسفانه با خشونت با ایشان برخورد شد و در فرودگاه حجاب ایشان را برداشتند و به طرز زننده ای با ایشان برخورد کردند.

وی تصریح کرد: این نشان می دهد علی رغم همه شعارهایی که آمریکا و دولت ترامپ مطرح می کند هنوز یک سیستم نژادپرستانه و آپارتاید در این کشور حاکم است و خانمی که خبرنگار و متعلق به جامعه رسانه ای جهان و خبرنگاری وغیر سفیدپوست است با وی برخورد زننده ای می شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه اتهام مشخصی برای خبرنگار پرس تی وی وجود ندارد تاکید کرد: هیچ دلیل و اتهامی برای وی نباید باشد جز حساسیت بر مردم فلسطین و اقدامات وحشیانه رژیم اشغالگر قدس زیرا وی به عنوان خبرنگار سعی می کردند رسالت خود را انجام دهد و شاید حضورش در ایران موجب عصبانیت نیروهای امنیتی آمریکا شده است.

قاسمی تاکید کرد: اقدام دولت آمریکا در بازداشت غیرقانونی و برخورد غیرانسانی با خانم مرضیه هاشمی (ملانی فرانکلین) خبرنگار و مجری شبکه خبری پرس‌تی‌ وی در واشنگتن را محکوم می کنیم و علاقمند هستم جامعه خبرنگاری در دنیا نسبت به برخورد ناپسند آمریکا عکس العمل لازم را داشته باشند و در اولین فرصت پلیس آمریکا نسبت به آزادی این فرد اقدام کند.

وی با بیان اینکه آمریکا نسبت به این اقدام متضرر می شود خاطرنشان کرد: حتما از طرق دیپلماتیک پیگیر آزادی ایشان هستیم تا بتوانیم درزمان لازم اطلاعات لازم را به مردم عزیزمان اعلام کنیم.

پربیننده ترین خبرها