روز جهانی حمایت از ملت بحرین تعیین شد

روز جهانی حمایت از ملت بحرین تعیین شد
جمعه 24 آذر 1391 - 14:01

نمایندگان 30 کشور در پایان کنفرانس "دفاع از دمکراسی و حقوق بشر بحرین" در پایتخت لبنان؛ روز 14 فوریه را به عنوان "روزجهانی حمایت از ملت بحرین" تعیین کردند.

خبرنگار شبکه العالم از بیروت گزارش داد، اجلاس" دفاع از دمکراسی و حقوق بشر در بحرین" با حضور نمایندگان 30 کشور در بیروت پایتخت لبنان پایان یافت؛ حاضران با تعیین 14 فوریه به عنوان "روزجهانی حمایت از ملت بحرین" موافقت کردند و خواستار آزادی همه زندانیان سیاسی شدند.
این اجلاس از سازمان های مدافع حقوق بشر خواستند با افشای جنایات رژیم آل خلیفه، از ملت بحرین حمایت کنند.
"جمال عید" رئیس شبکه عربی حقوق بشر در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: برخی طرف ها آنچه را که در بحرین می گذرد جنبشی شیعی می دانند؛ اما حقیقت این است که شیعیان بعنوان اکثریت جمعیت بحرین به همراه شهروندان سنی خواستار ایجاد اصلاحات و برقراری دمکراسی هستند، و نباید مردم این کشور را از دمکراسی محروم کرد.
همه حاضران در اجلاس یک روزه بیروت با اشاره به اینکه به انقلاب بحرین ظلم شده است، اظهار داشتند که به تلاش های خود برای حمایت از ملت بحرین ادامه خواهند داد.
"نایف القانص" عضو کمیته اجرایی ائتلاف "دیدار مشترک" یمن در مصاحبه با العالم، به ظلم و ستم رژیم آل خلیفه و رژیم آل سعود ضد ملت بحرین اشاره کرد و گفت: برگزاری چنین اجلاس بزرگی نشان می دهد که انقلاب بحرین همچنان ادامه دارد و آزادیخواهان بحرین به تلاش خود برای دست یابی به آزادی و دمکراسی ادامه می دهند.
"آندره ویتالیویچ" پژوهشگر و کارشناس سیاسی روس نیز در مصاحبه با العالم اظهار داشت: اکثر مردم از اوضاع بحرین بی اطلاع هستند و افکار عمومی جهان به قدر کافی از مخالفان بحرینی حمایت نمی کند؛ از این رو کنفرانس بیروت برای اطلاع رسانی درباره اوضاع بحرین بسیار مهم بود.
14-22:38

پربیننده ترین خبرها