نقض حقوق بشر درعربستان امارات و بحرین

نقض حقوق بشر درعربستان امارات و بحرین
جمعه 24 آذر 1391 - 14:53

العالم - پژوهشگران و حقوقدانان شرکت کننده در همایش حقوقی لندن، درباره نابسامانی وضعیت حقوق بشر در عربستان، بحرین و امارات هشدار دادند.

به گزارش روز جمعه خبرنگار العالم از لندن، شرکت کنندگان در همایش لندن با بررسی موارد مشترک  تبعیض مذهبی، قومیتی و سرکوب آزادی بیان و شکنجه فعالان سیاسی در عربستان، بحرین و امارات؛  خواستار بازخواست حامیان غربی رژیم های حاکم بر این سه کشور شدند.
شرکت کنندگان در این همایش همچنین از وجود چهار چالش حقوق بشری در عربستان ابراز نگرانی و تاکید کردند که نبود تسامح، عدم حاکمیت قانون، خشونت و تبعیض به ویژه بر ضد زنان، در این کشور بیداد می کند.
در زندان های سعودی دستکم 30 هزار زندانی به سر می برند که نه محاکمه می شوند و نه تفهیم اتهام. شکنجه زندانیان و بازداشت شدگان، مجازات نامتناسب افراد با جرم آنها و ممنوعیت کامل هرگونه اعتراض و تظاهرات، از چالش های بزرگ حقوق بشری در عربستان به شمار می رود.
"عمری شروف" پژوهشگر حقوق بشر در خاورمیانه به خبرنگار العالم گفت: زن در عربستان تقریبا از همه حقوق خود محروم است.
وی افزود: از سوی دیگر در این کشور تبعیض مذهبی و دینی بیداد می کند؛ اقلیت های دینی از مسیحیان گرفته تا شیعیان ساکن منطقه الشرقیه، به سبب اعتقاداتشان در معرض رفتارهای تبعیض آمیز رژیم هستند.
" ساره یاسین " از اعضای سازمان " شاخص نظارت حقوقی " گفت: سازمان شاخص نظارت حقوقی واقعا متاسف است که رژیم بحرین فرصت بهبود بخشیدن به اوضاع کشور خود را هدر داد و اکنون هیچ تضمینی برای آزادی بیان در این کشور وجود ندارد و بازداشت حقوقدانان و فعالان سیاسی ادامه دارد.
از سوی دیگر شرکت کنندگان در این همایش، از طریق ویدئوکنفرانس، گزارش " موری دوناگی " درباره نقض حقوق بشر در امارات را مشاهده کردند و از بازداشت 64 فعال سیاسی در این کشور و بدرفتاری با آنان و تبعید آن ها از این کشور باخبر شدند.
دوناگی در گزارش خود تاکید کرده است که امارات صدها تن از مزدوران کلمبیایی را برای مقابله با معترضان زرخرید کرده است.
" شابیر رضوی " رئیس مرکز گفت و گوی بین المللی در لندن نیز به خبرنگار العالم، گفت: اوضاع کارگرانی که برای کار به امارات، کویت، قطر و عربستان می روند، بسیار بد است؛ آنها از هیچ گونه حقوقی برخوردار نیستند و قانون از آن ها حمایت نمی کند؛ آنان نزد کارفرمایان خود، تفاوتی با یک برده ندارند.
به گزارش خبرنگار العالم، شرکت کنندگان در این همایش، بازخواست حامیان غربی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را به دلیل همدستی در نقض حقوق بشر خواستار شدند.
13-20:43

پربیننده ترین خبرها