بازداشت به خاطر پوشیدن لباس پادشاه!

بازداشت به خاطر پوشیدن لباس پادشاه!
جمعه 24 آذر 1391 - 19:02

نيروهاي پليس مراکش، يك فرد معترض را كه لباسي شبيه به لباس "محمد ششم" شاه اين كشور به تن داشت، بازداشت و او را به حمل مواد مخدر متهم كرده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، وكلا و فعالان حقوق بشر مغرب اعلام کردند: نيروهاي پليس مغرب (مراکش)، "ادريس بوطارادا" را بعد از شركت در اعتراضات ضد دولتي در نزديك پارلمان در شهر رباط بازداشت كردند. بوطارادا عضو گروهي است كه در اعتراضات سال گذشته نيز شركت داشت.
اسماعيل عمار، وكيل بورطارادا نیز گفت: موكلش لباس سنتي گشاد مغربي پوشیده بود و كلاه قرمزي به سر داشت كه شاه مغرب به طور معمول آنها را به تن مي كند. به گفتۀ وی، بورطارادا يك عصا نيز در دست داشت و اين درحالي است كه شاه مغرب نيز در چندين مناسبت با عصا ظاهر شده است. تصاوير بوطارادا با اين لباس ها در شبكه هاي اجتماعي در اينترنت منتشر شده است.
اين وكيل تصريح كرد: نمايندگان دادستاني از بوطاراداي بيكار درباره حمل 15 گرم حشیش بازجويي مي كنند، درحالي كه موكلش اين اتهام را رد مي كند. آنها از نماينده دادستاني خواسته اند كه اثبات كند موكلش فعالي سياسي است، اما وي اين امر را رد كرده است. ظاهرا موضوع با لباسي ارتباط دارد كه بوطارادا پوشيده بود.
از سوی دیگر يوسف الريسوني عضو جمعيت حقوق بشر مغرب گفت: بدون شک بوطارادا به علت مشاركت در اعتراضات شنبه گذشته بازداشت شده است.
وي افزود: اين اولين باري نيست كه اين گونه اقدامات عليه فعالان مدني انجام مي شود و حدود 60 فعال جنبش حاميان دموكراسي همچنان در انتظار محاكمه يا برگزاري دادگاه استيناف، در زندان به سر مي برند.
دولت مغرب كمك هاي اجتماعي خود را سال گذشته براي مهار اعتراضات افزايش داد، اما اين امر فشار را بر دولت زياد كرد زيرا این کشورعملا از بحران اقتصادي در منطقه يورو تاثیر گرفته، چرا كه شريك اقتصادي اين منطقه به شمار مي رود.
اعتراضات مردمي در چارچوب "بهار عربي" که باعث سرنگوني رژيم هاي مصر و تونس شد، در ادامه به مغرب نيز رسيد، اما پس از آن که شاه مغرب – که خود را "امیرالمؤمنین" می نامد- از برخي اختياراتش در قانون اساسي صرف نظر کرد و به حزب اسلامي پیروز در انتخابات براي تشكيل دولت فرصت داد، اعتراضات هم تاحدودی فروكش كرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها