ورود مبلّغ وهابی به اروپا ممنوع شد

ورود مبلّغ وهابی به اروپا ممنوع شد
شنبه 25 آذر 1391 - 17:53

دولت سوييس از ورود "محمد العريفي" مبلغ وهابي عربستاني به آن كشور و ساير كشورهاي عضو پيمان شنگن جلوگيري كرد.

به گزارش پايگاه خبری شبكه العالم، قرار بود العريفي در هفته آینده در دومين اجلاس سالانه "شوراي مركزي اسلامي سوئيس" شركت كند که دولت سوييس از این شورا خواست وی را از فهرست سخنرانان اجلاس حذف كنند و  ورود مبلغ تندروی وهابی را به این کشور ممنوع کرد.
محمد العريفي در ماه هاي اخير با اظهارات توهين آميز علیه پيامبر اسلام (ص) و چندين نظر ديگر از جمله فراخوان عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي، اعلام آمادگي براي سفر به بيت المقدس و فتاواي نادر دیگر، بحث و جدل فراوانی را باعث شده بود.
العریفی چهره سرشناس و جنجالی وهابیت است و بارها علمای شیعه را مورد توهین قرار داده است؛ از فتواهای اخیر وی که مخالفت های فراوانی را ایجاد کرده است، حرام بودن گفتگوی پدر با فرزند دختر در غیاب همسرش است.
منتقدان العريفي در سوئیس، به مواضع وي در دفاع از خشونت علیه زنان و دیگر فتواهای جنجالی اشاره می کنند. بر اساس دستور مقامات سوئیسی العريفي از ورود به 19 كشور اروپايي عضو پيمان شنگن محروم شده است.
دارندگان ویزای یکی از کشورهای عضو پیمان شنگن می تواند در همه کشورهای عضو، بدون قيد و شرط تردد کند. از مهم ترين اعضاي اين پيمان مي توان به هلند، يونان، اتريش، بلژيك، فرانسه، آلمان، سوييس، دانمارك، سوئد و نروژ اشاره كرد.
 
 
 
 
 
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها