احداث شهرک صنعتی ویژه زنان در عربستان

احداث شهرک صنعتی ویژه زنان در عربستان
شنبه 25 آذر 1391 - 20:30

مقامات عربستان امروز (شنبه) اراضی ويژه ساخت نخستين شهر صنعتي ویژه زنان را به مجری طرح تحویل دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، مهندس فهد بن محمد الجبير رییس شورای شهر منطقه الاحساء اعلام كرد: اقدام دبيرخانه شورای شهر در اختصاص دادن محلي براي ساخت شهر صنعتي زنان، در چارچوب تاكيد بر حمايت از عناصر ملي است.
یادآور می شود، مقامات عربستان اخيرا ساخت يك شهرك صنعتي در منطقه الاحساء واقع در شرق عربستان را تصويب كردند كه در آن تنها به زنان اجازه كار مي شود.
پيش بيني مي شود احداث اين شهرك صنعتي تا سال 2013 به پایان برسد و تقريبا 5000 فرصت شغلي در زمينه صنایع بافندگي، داروسازي و مواد غذايي فراهم خواهد كرد و زنان مسووليت اجرا و نظارت بر مراحل توليد را به عهده خواهند گرفت.
گفتنی است، سیاست "جداسازی" زنان از مردان در جامعۀ عربستان، علاوه بر مراکز آموزشی و عمومی، این بار به مراکز صنعتی نیز گسترش یافته و در جامعه ای که زنان اجازۀ حضور در مراکز تفریحی و پارک ها را ندارند، به جای ایجاد پارک ها و مراکز تفریحی مخصوص بانوان، شهرک صنعتی ویژۀ آنان تأسیس می شود. در همین راستا چندی پیش و در پی صدور "اجازۀ" نامزد شدن زنان در انتخابات مجلس عربستان از سوی پادشاه، جداسازی فیزیکی فضای حضور زنان نماینده مجلس نیز آغاز شده است.
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها