وزارت بهداشت فلسطین در غزه:

تعطیلی بیمارستان بیت حانون در غزه و وخامت اوضاع 5 بیمارستان دیگر

تعطیلی بیمارستان بیت حانون در غزه و وخامت اوضاع 5 بیمارستان دیگر
پنج‌شنبه 27 دی 1397 - 19:44

سخنگوی وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد به دلیل بحران سوخت در این نوار خدمات حیاتی در 6 بیمارستان مختل شده است.

العالم - فلسطین اشغالی

مرکز اطلاع رسانی فلسطین -- وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه شامگاه امروز پنجشنبه از توقف فعالیت بیمارستان بیت حانون در شمال نوار غزه در پی کمبود سوخت در این منطقه خبر داد و اعلام کرد که 5 بیمارستان دیگر هم در معرض تعطیلی قرار دارند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، "اشرف قدرت" سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین خاطر نشان کرد که این بیمارستان در حال حاضر با یک موتور برق کوچک به فعالیت خود ادامه می دهد تا بتواند کمترین حد خدمات خود را ارائه دهد و بحران بی سابقه باعث شده است که خدمات بهداشتی در وضعیت سخت و دشواری به مردم ارائه شود.

قدرت تصریح کرد که 5 بیمارستان دیگر؛ بیمارستان ابو یوسف نجار در شهر رفح، بیمارستان چشم پزشکی، بیمارستان روان درمانی، بیمارستان تخصصی کودکان رنتیسی و بیمارستان کودکان النصر در شهر غزه در وضعیت دشواری قرار دارند و احتمال توقف فعالیت آنها طی ساعت های آینده وجود دارد.

وی افزود: توقف خدمات اساسی و سرنوشت ساز در بیمارستان بیت حانون به معنای محرومیت 340 هزار نفر از حق درمان و عملیات جراحی است که تاکنون به بیماران ارائه می شد. علاوه بر این، بیمارستان بیت حانون در این شرایط از خدمات آزمایشگاهی و تشخیص نیز محروم خواهد شد و در این وضعیت، وضعیت بهداشتی و انسانی غزه وخیم تر خواهد شد.

سخنگوی وزارت بهداشت از مراجع ذیربط خواست که به سکوت خود تا این لحظه در قبال وضعیت موجود پایان داده و اقداماتی فوری و جدی برای پایان دادن به بحران حاکم بر مراکز بهداشتی اتخاذ کنند.

وی همچنین اعلام کرد که بیمارستان اماراتی الهلال سوخت کمکی از بنیاد امداد رسانی "IHH" ترکیه دریافت کرده است که به آن امکان می دهد خدمات خود را به مدت یک هفته دیگر ادامه دهد.

این در حالی است که وزارت بهداشت فلسطین در غزه قبل از این هم نسبت به تداوم بحران سوخت حاکم بر مراکز بهداشتی هشدار داده و اعلام کرده بود که این وضعیت تبعات فاجعه باری برای بیماران در صورت توقف فعالیت موتور برق ها خواهد داشت.

پربیننده ترین خبرها