فرستاده کره شمالی وارد آمریکا شد

فرستاده کره شمالی وارد آمریکا شد
جمعه 28 دی 1397 - 09:25

نماینده ارشد کره شمالی برای گفتگو در خصوص برگزاری دومین دیدار بین دونالد ترامپ و کیم جونگ وارد واشنگتن دی سی شد.

العالم - آمریکا

شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی گزارش داد نماینده ارشد کره شمالی برای گفتگو در خصوص برگزاری دومین دیدار بین دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی وارد واشنگتن دی سی شد.

کیم یونگ چول هدایت مذاکرات در ارتباط با خلع سلاح هسته ای با آمریکا را بر عهده دارد و انتظار می رود روز جمعه با مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا دیدار کند.

خبرنگار الجزیره انگلیسی از سئول پایتخت کره جنوبی گزارش داد انتظار می رود دیدار مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا و کیم یونگ چول سبب آغاز مجدد روندی در ارتباط با مذاکرات خلع سلاح هسته ای شود که بین آمریکا و کره شمالی از بین رفته بود. این اتفاق همچنین در زمانی رخ می دهد که نشانه های مثبتی در منطقه مشاهده می شود.

اخیرا، رئیس جمهور کره جنوبی از کره شمالی خواست اقدامی قاطع و عملی در راستای خلع سلاح هسته ای انجام دهد. او همچنین از آمریکا خواست روند اعلام رسمی پایان جنگ کره را مد نظر قرار دهد تا کره شمالی در راستای دست برداشتن از برنامه هسته ای خود ترغیب شود. همچنین شاهد بودیم که کیم جونگ اون برای دیدار با شی جینپینگ رئیس جمهور چین به پکن سفر کرد تا به تدوین راهبردی درباره دیدار احتمالی با دونالد ترامپ بپردازد.

خبرگزاری صدا و سیما

پربیننده ترین خبرها