شهر بیروت با چه شعارهایی به استقبال اجلاس اقتصادی سران عرب رفت؟

شهر بیروت با چه شعارهایی به استقبال اجلاس اقتصادی سران عرب رفت؟
شنبه 29 دی 1397 - 10:04

هم‌زمان با نشست اقتصادی سران اتحادیه عرب در بیروت ، پلاکاردها و دیوارنوشته‌هایی در حمایت از فلسطین و محکوم کردن عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در این شهر توجه عابران را به خود جلب کرد.

العالم - لبنان

اجلاس اقتصادی اتحادیه عرب در بیروت که جلسات مقدماتی آن از پنجشنبه هفته گذشته آغاز شده، فردا (یکشنبه) افتتاح خواهد شد.

یکی از موضوعاتی که در رابطه با این اجلاس سوژه شبکه‌های اجتماعی شده، پلاکاردهایی است که در نقاط مختلف بیروت نصب شده و درباره عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هشدار می‌دهد.

بر اساس گزارش «العهد»، این پلاکارد‌ها در بخش جنوبی بیروت نصب شده و عبارت‌هایی که بر روی آنها نوشته شده،‌ عبارتند از: «عادی‌سازی روابط (با رژیم صهیونیستی) خیانت است»، «تمام قدس پایتخت فلسطین است».

در یکی از این شعارها واژه «تطبیع» (به معنای عادی‌سازی روابط) شکسته نوشته شده و جزء دوم آن «بیع» به معنای فروش، کنایه به «خیانت» برخی حکام عربی در «فروش» آرمان فلسطین و خیانت به ملت آن دارد.

فعالان شبکه‌های اجتماعی این دیوارنوشته‌ها و پلاکاردها را به صورت گسترده منتشر کرده‌‌اند تا به بسیاری از شرکت‌کنندگان عرب در این اجلاس یاد‌آوری کنند فلسطین همچنان مسأله اصلی جهان اسلام است و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مردود است.

از زمان روی کار آمدن دولت «دونالد ترامپ» در آمریکا و مطرح شدن طرح این کشور برای حل نزاع فلسطینی-اسرائیلی موسوم به «معامله قرن»، شدت عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی شدت گرفته است.

طی سال گذشته میلادی (2018) بارها جریان دیدار برخی شخصیت‌های و مقامات صهیونیستی با مقامات عرب فاش شد و علاوه بر آن مقامات رژیم صهیونیستی نیز سفرهایی به کشورهای عربی داشتند که از جمله آنها سفر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم به عمان و دیدار با «قابوس بن سعید» سلطان این کشور بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها