تأکید ارتش سودان بر آمادگی برای مقابله با توطئه‌های خارجی

تأکید ارتش سودان بر آمادگی برای مقابله با توطئه‌های خارجی
يکشنبه 30 دی 1397 - 19:18

رئيس ستاد مشترک ارتش سودان از آمادگی کامل نیروهای ارتش برای مقابله با توطئه‌های خارجی با وجود ادامه اعتراضات در این کشور خبر داد.

العالم - آفریقا

برخی رسانه‌ها از آغاز تظاهرات معترضان سودانی و راهپیمایی آنها به سمت مقر پارلمان خبر می‌دهند در حالی‌که انجمن مشاغل سودان نیز اعلام کرد که کمیته معلمان بار دیگر امروز یکشنبه را اعتصاب عمومی اعلام کرده و از تمامی معلمان برای شرکت در این اعتصاب به نشانه حمایت از خواسته‌های مردم درخواست کرده است.

انجمن مشاغل سودان افزود که داروسازان تصمیم دارند به اعتصاب عمومی بیمارستان‌های دولتی که از دیروز آغاز شده است، بیپوندند.

به نوشته روزنامه سعودی «الحیاة»، سخنگوی پلیس سودان اعلام کرد که در تظاهرات روز پنجشنبه گذشته دو نفر کشته شدند.

وی افزود که پلیس از گلوله جنگی استفاده نکرده و حتی در مکان تجمع‌های مردمی تنها از گاز اشک‌آور استفاده کرده است.

خارطوم و دیگر شهرهای سودان در چند هفته اخیر شاهد برگزاری تظاهرات‌هایی در اعتراض به گرانی و اوضاع نابسامان معیشتی در کشور است.

تأکید بر آمادگی نیروهای سودانی برای مقابله با توطئه‌ها

«کمال عبدالمعروف» رئیس ستاد مشترک ارتش سودان تأکید کرد که نیروهای مسلح در بهترین وضعیت قرار دارد و از قدرت و بازدارندگی لازم برای مقابله با توطئه‌ها برخوردار است.

وی افزود که ارتش به توطئه‌هایی که علیه این کشور صورت می‌گیرد، آگاه است و به انجام کامل وظایفت خود و مقابله با دشمنان کشور ادامه خواهد داد.

«عمر البشر» رئیس‌جمهور سودان نیز دیشب در سخنانی در کنفرانس حزب «المؤتمر الوطنی» در منطقه بحری شرق بر دفاع از سودان و حفظ امنیت و ثبات آن و عدم اجازه به تبدیل کردن ملت سودان به آواره، تأکید کرد.

وی افزود که جوانان آینده سودان هستند و دولت خواسته‌های عادلانه آنها را محقق کرده و مشکلات آنها را حل خواهد کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها