یک خبر چند خط تحلیل؛

تسلیحات معجزه آفرین سوریه، توهمات اسرائیل را منهدم می کند

تسلیحات معجزه آفرین سوریه، توهمات اسرائیل را منهدم می کند
يکشنبه 30 دی 1397 - 22:55

العالم _ سوریه

خبر:

  • وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: پدافند هوایی سوریه با استفاده از سامانه های موشکی بوک و پانتسیر هفت موشک (اسرائیل) که از فراز دریای مدیترانه به فرودگاهی در جنوب شرق دمشق شلیک شده بود را رهگیری کرده است و پدافند هوایی سوریه به بهترین نحو حمله امروز رژیم صهیونیستی به منطقه جنوب سوریه را دفع کرده و تل‌آویو به هیچ یک از اهداف خود در این حمله دست نیافته است.


تحليل:

  • این اولین بار نیست که دمشق و مسکو از انهدام همه موشک های متجاوزان و ناکام ماندن حملات علیه سوریه خبر می دهند که تاکیدی بر این نکته است که دمشق با امکانات دفاع هوایی محدود خود که بیشتر آن متعلق به دوره اتحاد جماهیر شوروی است، توانست در برابر مدرن ترین سلاح های امریکا و اسرائیل بایستد و افسانه غلبه ناپذیری اسرائیل را درهم بکوبد.
  • انهدام جنگنده اف 16 اسرائیل بر فراز جولان اشغالی در دهم فوریه 2018؛ نقطه عطفی در تاریخ مقابله سوریه با اسرائیل به شمار می رود و از آن زمان جنگنده های اسرائیلی دیگر جرات نمی کنند مانند گذشته به حریم هوایی سوریه وارد شوند و بیشتر از خارج از مرزهای سوریه حمله می کنند.
  • تل آویو؛ پس از منهدم کردن جنگنده روسی " ایل" در ماه سپتامبر و روبرو شدن با تحویل سامانه دفاع هوایی اس 300 به دمشق، سیلی محکمی خورد از همین رو به این نتیجه رسید که در تنگنای واقعی افتاده است.
  • اما حملات کنونی به سوریه؛ تلاش بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای فریب افکار عمومی در انتخابات آتی است تا خود را به عنوان فردی قدرتمند نشان دهد که می تواند خطر ایران را که تهدیدی برایش به شمار می رود، دفع کند.
  • واقعیت حاکی از آن است که سوریه علیرغم داشتن سامانه پیشرفته اس 300 تاکنون از سامانه دفاعی قدیمی خود استفاده می کند تا جبهه جدیدی نگشاید اما در صورت اجبار، دست بسته نخواهد ماند و در این صورت نه فقط شاهد منهدم کردن موشک های این رژیم بلکه شاهد انهدام همه تسلیحات هوایی اسرائیل خواهیم بود.

پربیننده ترین خبرها