شلیک ۲ فروند موشک نقطه‌زن به جنوب عربستان توسط یگان موشکی یمن

شلیک ۲ فروند موشک نقطه‌زن به جنوب عربستان توسط یگان موشکی یمن
دوشنبه 1 بهمن 1397 - 17:40

یگان موشکی ارتش یمن دو فروند موشک بالستیک و نقطه‌زن «بدر-p1» را به سمت محل استقرار عناصر شبه‌نظامی ائتلاف سعودی در جنوب عربستان شلیک کرد.

العالم - یمن

نیروهای یمنی امروز دوشنبه دو فروند موشک بالستیک نقطه‌زن «بدر-p1» را به سمت شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی مستقر در مناطق «عسیر» و «جازان» واقع در جنوب عربستان شلیک کردند.

شبکه المسیره گزارش داد، یگان موشکی ارتش یمن با شلیک یک فروند موشک بالستیک و نقطه‌زن «بدر-p1»، محل استقرار شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی در جازان واقع در جنوب عربستان را هدف قرار داد.

یک منبع نظامی یمن به المسیره گفت که موشک مذکور دقیقا به هدف مورد نظر در جازان اصابت کرده است.

همزمان، یگان موشکی یمن یک فروند موشک دیگر«بدر-p1» را به سمت پایگاه «علب» در منطقه عسیر شلیک کرد که در اثر آن شماری از شبه‌نظامیان وابسته به عربستان سعودی کشته و یا زخمی شدند.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

این جنگ تاکنون بیش از 16 هزار کشته برجای گذاشته و میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبرو کرده است، به گونه ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را 'بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی' نامید.

شمار زیادی از این کشته ها را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

پربیننده ترین خبرها