وزیر خارجه لهستان مدعی شد:

نشست ورشو به بن‌بست اروپا و آمریکا در مورد ایران پایان می دهد

نشست ورشو به بن‌بست اروپا و آمریکا در مورد ایران پایان می دهد
دوشنبه 1 بهمن 1397 - 19:58

وزیر خارجه لهستان ضمن دفاع از نشست ضدایرانی ورشو ادعا کرد برجام نمی‌تواند بدون حضور آمریکا بدون خدشه ادامه یابد.

العالم - اروپا

«یاچک چاپوتوویچ» در مصاحبه با یک پایگاه محلی به تشریح دلایل برگزاری نشست موسوم به «آینده خاورمیانه» در ورشو پرداخت و با متهم کردن ایران به ایجاد «بی‌ثباتی» در غرب آسیا، گفت: امیدواریم این نشست به «بن‌بست» پیش آمده میان اروپا و آمریکا درباره ایران پایان دهد.

وزیر خارجه لهستان افزود: اتحادیه اروپا نمی‌تواند در مسائل مربوط به خاورمیانه در برابر آمریکا بایستد و وانمود کند که توافق هسته ای با ایران همچنان بدون خدشه ادامه دارد.

چاپوتوویچ تاکید کرد: تمام کشورهای اروپایی به نشست ورشو دعوت شده اند، هرچند خاورمیانه اولویت همه آن‌ها نیست.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا تلاشی برای انجام حمله از سوی ایران در لهستان انجام شده است، گفت:تاکنون چنین نشانه‌هایی در لهستان نداشته‌ایم.

یاچک چاپوتوویچ با اشاره به عدم دعوت از ایران به نشست ورشو ادعا نمود حضور ایران از روند عادی گفت‌وگوهای این نشست جلوگیری می‌کند.

وزیر خارجه لهستان در حالی هدف از برگزاری نشست ورشو را ایجاد صلح و امنیت در خاورمیانه دانسته که «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا دو هفته پیش اعلام کرد هدف اصلی این نشست پیشبرد سیاست فشار به ایران است.

هرچند آمریکا و لهستان اعلام کردند وزرای خارجه ده‌ها کشور در این نشست حضور می‌یابند، اما در روزهای گذشته گزارش‌هایی از انصراف کشورها از حضور در این نشست یا حضور آن‌ها در سطح پایین‌تر از وزیر خارجه منتشر شده است. در همین راستا، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که در نشست موسوم به «آینده خاورمیانه» که قرار است در لهستان برگزار شود، شرکت نمی‌کند.روسیه هم اخیرا اعلام کرد که در این کنفرانس شرکت نخواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها