بشارالجعفری:

تلاش صهیونیست ها برای تغییر دادن وضعیت جولان محکوم به شکست است

تلاش صهیونیست ها برای تغییر دادن وضعیت جولان محکوم به شکست است
سه شنبه 2 بهمن 1397 - 23:29

بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تاکید کرد: بازپس گرفتن جولان اشغالی سوریه از حقوق ثابت سوریه است که قابل مذاکره یا چشم پوشی نیست و با گذر زمان از بین نمی رود.

العالم - سوريه

بشارالجعفری در شورای امنیت طی سخنانی گفت: اگر کشورهای عضو دائم شورای امنیت از این رژیم صهیونیستی حمایت نمی کردند، این رژیم نمی توانست به سوریه حمله کند.

وی افزود: ادامه بازی آمریکا، بریتانیا و فرانسه به عنوان شاهد دروغین و مانع تراشی برای شورای امنیت در انجام مسئولیت هایش؛ هرگز نمی تواند مانع از این شود که سوریه به دنبال احقاق حقوق خود نباشد از همین رو سوریه برای بازپس گرفتن جولان اشغالی تلاش کند.

الجعفری تاکید کرد تلاش های اشغالگران صهیونیستی برای تغییر دادن وضعیت جولان سوریه؛ محکوم به شکست است و به هیچ وجه نمی تواند حقوق قانونی و حاکمیتی سوریه را تهدید کند.

وی اظهار داشت عجیب است که گزارش نیکلای ملادینوف فرستاده سازمان ملل متحد به منطقه خاورمیانه به جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل و اقدامات سرکوبگرایانه روزانه در حق ساکنان منطقه اشغالی جولان سوریه نپرداخته است.

الجعفری تاکید کرد :ادامه اشغالگری ، شهرک سازی و حذف مساله فلسطین توسط اسرائیل همه از دلایل اصلی حوادث منطقه از جمله نبود ثبات و امنیت است.

وی افزود:هم اکنون زمان آن فرا رسیده که شورای امنیت برای پایان دادن به حملات اسرائیل تدابیر لازمی بیندیشد.

وی تاکید کرد کشورهای حامی رژیم صهیونیستی باید بار دیگر سیاست ها و مواضع خود را بازنگری کنند و بر اساس توافقات و مراجع بین المللی،حقوق قانونی مظلومان را بازپس بگیرند.

الجعفری تاکید کرد سوریه بر موضع ثابت خود مبنی برحمایت از حقوق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت خود و ایجاد دولت مستقل در سرزمین خود به مرکزیت قدس با تضمین حقوق پناهندگان برای بازگشت تاکید دارد.

وی افزود: به همه آنهائی که در صدد ترسیم دوباره نقشه منطقه بر اساس تمایلات خود هستند می گویئم سوریه همانگونه که با جنگ بی سابقه تروریستی مقابله کرد در برابر این طرح های ناکارامد نیز می ایستد و آنها را خنثی می کند.

پربیننده ترین خبرها