فرد مظنون به ترور عضو ارشد حماس در لبنان دستگیر شد

فرد مظنون به ترور عضو ارشد حماس در لبنان دستگیر شد
چهارشنبه 3 بهمن 1397 - 09:25

ارتش لبنان اعلام کرد که فردی را به ظن دست داشتن در ترور سال گذشته 'محمد حمدان' از اعضای ارشد جنبش فلسطینی حماس در لبنان دستگیر کرده است.

العالم - لبنان

ارتش لبنان در اطلاعیه ای اعلام کرد که دو روز پیش-دوشنبه یکم بهمن ماه (21 ژانویه)-، 'حسین احمد بتو' را در شهر صیدا در جنوب لبنان دستگیر کرده است.

بر اساس اعلام ارتش، وی مسئولیت جمع آوری اطلاعات و رصد قبل از انفجار را در عملیات ترور عضو ارشد حماس برعهده داشته است.

ارتش اعلام کرده که فرد دستگیر شده، اعتراف کرده که از سال 2014 میلادی با سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی 'موساد' همکاری می کرده است.

بنا به بیانیه مذکور، فرد یاد شده اعتراف کرده که از سال 2014 تا کنون با موساد همکاری داشته است. بتو با کسانی که او را به کار گرفته‌ بوده‌اند در خارج از لبنان دیدار کرده و تجهیزات و دستگاه‌های الکترونیکی ویژه رصد و ارتباط را از آنها گرفته است. وی اذعان کرده که از بهار 2017 تمام تحرکات حمدان را زیر نظر داشته و به محل زندگی او پی برده است.

وی در ادامه اعتراف کرد، پس از انجام عملیات ترور، موساد به او دستور داده لبنان را ترک کند، وی سه ماه را خارج از لبنان بوده و بنا به دستور موساد بار دیگر به این کشور بازگشته است.

در چهاردهم ژانویه 2018، خودروی «محمد حمدان» از اعضای حماس در «صیدا»ی لبنان منفجر شد اما وی از این سوءقصد جان به در برد؛ لبنان از همان روز اول تحقیقات در این باره را آغاز کرد و هر روز سرنخی از عوامل آن کشف شد.

پربیننده ترین خبرها